آذربایجاناجتماعیایران

اعتراض به کمبود آب آشامیدنی در بیله‌سوار اردبیل

ساکنان روستای نظرعلی بولاغی در اعتراض به کمبود آب آشامیدنی در این روستا با دبه‌های خالی در مقابل فرمانداری شهرستان بیله‌سوار  تجمع کردند.

ساکنان روستای نظرعلی بولاغی شهرستان بیله‌سوار در استان اردبیل روز، چهارشنبه ۱۱ تیر با در دست داشتن دبه‌های خالی در مقابل فرمانداری شهرستان بیله‌سوار واقع در استان اردبیل تجمع کردند.

به گفته روستاییان، آنها حدود ۲۰ سال است که از کمبود آب آشامیدنی رنج می برند. اگرچه آنها به مقامات و ارگانهای مختلف اعتراض کردند، اما تاکنون نتوانسته اند به نتیجه ای برسند.

آب آشامیدنی این روستا سالهاست که توسط تانکرهای آب تأمین می شود. با این حال، به گفته ساکنان، به اصطلاح آب آشامیدنی که آورده می‌شود نیز غالباً پر از گرد و غبار است زیرا تانکرها اغلب دارای سرپوش نیستند.

باید اضافه کرد که در بیلوسوار روستاهای زیادی وجود دارد که از کمبود آب آشامیدنی رنج می برند. به گفته حسن قبادی فرمانده بیلاسوار، تعداد روستاهای دارای مشکل آب به ۳۱۲ می رسد.

لازم به ذکر است که برای حل مشکل آب برخی از روستاهای بیله‌سوار در سال ۱۳۸۸ کلنگ‌زنی طرحی با عنوان «خروزلو» انجام شده که هدف از این پروژه تأمین آب ۱۷۰ روستا بود. با این وجود، اجرای این پروژه بیش از ۱۰ سال است که در مرحله اولیه متوقف شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا