آذربایجان

آزادی موقت سجاد شهیری ؛ نگرانی از وضعیت دیگر محبوسین آزربایجانی ادامه دارد!

سجاد شهیری فعال ملی مدنی آزربایجانی شامگاه دیروز چهارشنبه ۲۸ اسفند ۹۸ پس از تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی توانست بطور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد گردیده است.

طی روزهای گذشته علی رغم مراجعت متعدد خانواده های زندانیان ملی-مدنی تورک به مراجع قضایی و مسئولین زندان برای مرخصی بستگانشان ، مقامات مسئول از دادن مرخصی به برخی از زندانیان آزربایجانی برای در امان ماندن از ویروس کرونا مخالفت کرده اند.

هم اکنون عباس لسانی ،علیرضا فرشی ،لطیف حسنی ، توحید امیرامینی ،کاظم صفابخش ،جعفر رستمی‌راد ، یوسف_کاری ،علی عزیزی ، محمد عبدالمحمدزاده در زندان های اردبیل ، رجایی شهر ، اوین و زندان مرکزی تبریز در حال سپری کردن دوران محکومیت یا بازداشت خویش می باشند و از وضعیت زینب همرنگ ،احسان شکرخدایی، بابک خبری و امین ولی‌زاده  که در زندانهای اوین و اطلاعات سپاه سلماس  تحت بازداشت می باشند اطلاع دقیقی در دسترس نمی باشد.

رئیسی رئیس قوه قضائیه رژیم ایران پیشتر با ابلاغ بخشنامه ای دستور اعطای مرخصی به زندانیان امنیتی که مدت محکومیتشان کمتر از ۵ سال است را صادر کرده بود که با مخالفت مسئولین قضایی امنیتی برخی از فعالین آزربایجانی نتوانستند برای در امان ماندن از ویروس کرونا به مرخصی بیایند.

طی روزهای اخیر گزارش های نگران کننده ای از شیوع ویروس کرونا در زندان های ایران منتشر گردیده از جمله گزارش شده که بند ۴ زندان اوین ، که توحید امیرامینی و کاظم صفابخش در آن بند هستند ، به حالت قرنطینه کامل درآمده است.

همچنین بند سلامت و بند ۱ زندان مرکزی اردبیل نیز به حالت قرنطینه کامل در آمده است و دو زندانی بند ۱ اردبیل به بیمارستان امام خمینی منتقل شده اند و در دیگر گزارش آمده است که مسئول بهداری زندان اردبیل نیز بعلت مبتلا شدن به ویروس کرونا بستری گردیده است.

عباس لسانی و یوسف کاری در بند قرنطینه زندان اردبیل در حال سپری کردن دوران محکومیت خویش هستند که علی رغم محکومیت ۲ سال آقای کاری با مرخصی این فعال آذربایجانی مخالفت شده است.

بی شک مسئولیت حفظ جان زندانیان به عهده مقامات قضایی و امنیتی بوده و امید آن است در روزهای آتی با آزادی تمامی زندانیان سیاسی و زندانیان جرایم عادی در این روزهای سخت از نگرانی های جامعه مدنی آزربایجان کاسته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا