ایرانسلامتی و زندگیسیاست

وزیر بهداشت کیانوش جهانپور را برکنار کرد

وزیر بهداشت ایران در حکمی دکتر سیما سادات لاری را با حفظ سمت و پست سازمانی به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت، جانشین کیانوش جهانپور کرد.

این حکم روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد از سوی سعید نمکی، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی به سیما سادات لاری ابلاغ شده است.

در این حکم آمده که «از آنجا که هرگونه اظهارنظر سخنگو، دیدگاه رسمی دستگاه و وزیر مربوطه تلقی می‌شود لذا قبل از طرح موارد در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی ضروری است هماهنگی لازم با اینجانب به عمل آید.»

آنطور که از متن حکم آقای نمکی و تاکیدات وی به مسائل سیاسی و رسانه‌ای پیداست یکی از دلایلی می‌تواند برکناری جهانپور را رقم زده باشد، اظهارت و پیام‌های او در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می‌تواند باشد.

کیانوش جهان‌پور با شروع بحران کرونا، و تاسیس ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان سخنگوی این ستاد انتخاب شد و هر هفته با برگزاری ‌نشست مطبوعاتی اطلاعات و آمار مربوط به وضعیت شیوع ویروس کرونا را اعلام می‌کرد.

آقای نمکی در این ابلاغیه همچنین اظهار داشته که پیش از این هیچ‌کس «به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت» نبوده و  آقای جهانپور نیز به عنوان «رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی» این وزارت‌خانه در طول مدیریت بیماری کرونا از طرف روابط عمومی، خبررسانی بیماری کرونا را به عهده داشته است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا