ایرانجهان

یک توریست فرانسوی در ایران به جاسوسی متهم شد

بنیامین بریر، توریست فرانسوی که ۱۰ ماه پیش در ایران بازداشت شد، با اتهامات "جاسوسی و تبلیغ علیه نظام" روبرو است.

یکی از وکلای بنیامین بریر، توریست فرانسوی که در ایران بازداشت شده روز دوشنبه به رویترز گفت، موکلش که ۱۰ ماه پیش در ایران بازداشت شد، با اتهامات “جاسوسی و تبلیغ علیه نظام” روبرو است.

سعید دهقان، وكیل بنیامین بریر با بیان اینکه: “روز یكشنبه، وی [بنیامین بریر] به دو اتهام جاسوسی و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی متهم شد”، افزود كه ممکن است او را به زندان طولانی مدت محکوم کنند.

دهقان گفت بنیامین بریر ۳۵ ساله پس از به پرواز در آوردن یک پهپاد عکاسی در بیابان در نزدیکی مرز تورکمنستان و ایران بازداشت شده است.

دهقان گفت: “آخرین دفاعیات وی دیروز گرفته شد. اتهامات جاسوسی وی به دلیل عکسبرداری در مناطق ممنوعه است.”

این وکیل گفت که بنیامین بریر به دلیل پستی که در شبکه های اجتماعی، به اشتراک گذاشته و در آن نوشته که “چرا حجاب در جمهوری اسلامی ایران اجباری است ولی در سایر کشورهای اسلامی اختیاری” به “تبلیغ علیه نظام” متهم شده است.

حکومت ایران تاکنون بارها شهروندان خارجی و دوتابعیتی را با اتهام‌های مشابه و برای اعمال فشار برای گرفتن امتیاز از کشورهای دیگر بازداشت کرده است.

مقامات ایران تا کنون به این موضوع واکنش نشان نداده‌اند. فرانسه نیز هنوز درمورد اتهامات انتسابی بر علیه بنیامین بریر توضیحی نداده است. ماه گذشته ، وزارت خارجه فرانسه تایید کرد که یک شهروند فرانسوی در ایران زندانی است و گفت که اوضاع را زیر نظر دارد.

دهقان گفت: “اگرچه دولت فرانسه در حال پیگیری پرونده بریر است، اما من نگران هستم که هر گونه تاخیر در پیگیری های بیشتر پرونده را پیچیده تر کند.”

دهقان گفت: “من و همكارانم اعتقاد داریم كه این اتهامات كذب و بی اساس است، اما باید منتظر بمانیم تا قاضی در چند روز آینده تحقیقات كامل انجام دهد و رأی خود را اعلام كند.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا