خاورمیانه

حمله هوایی اسراییل به مواضع نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه همزمان با رزمایش نیروی هوایی

ارتش بشار اسد روز دوشنبه ۲۷ بهمن گفت که پدافند هوایی این کشور در آخرین بمباران اهداف ایرانی در داخل کشور طی دو ماه گذشته "تجاوزات اسرائیل" به دمشق، پایتخت را خنثی کرده است.

رویترز به نقل از یک افسر ارتش سوریه گفت که بمباران صورت گرفته توسط اسراییل، یک لشکر بزرگ ارتش سوریه در شهر الکسوه، حدود ۱۴ کیلومتری جنوب پایتخت، در منطقه‌ای که اغلب شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران حضور دارند، است

رویترز می‌گوید، ساکنان این منطقه نیز گفتند که شاهد انفجارهای بزرگ در قسمت جنوبی دمشق، منطقه ای که شبه نظامیان مورد حمایت ایران در آنجا مستقر هستند، شدند.

رسانه‌های وابسته به بشار اسد، جزئیاتی از آنچه توسط نیروی هوایی اسرائیل مورد حمله قرار گرفته، ارائه ندادند. در بیانیه ارتش اسد بدون اشاره به تلفات، گفته شده که پدافند هوایی این حکومت بیشتر موشکهای پرتاب شده از هواپیماهای نظامی اسرائیلی را دفع کرده است.

پیش‌تر، مقامات اسرائیلی انجام حملاتی در داخل سوریه با هدف پایان دادن به حضور نظامی ایران را تأیید کرده اند.

آویو کوچاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسراییل در پایان سال گذشته گفت که اسرائیل در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰۰ هدف وابسته به ایران را در سوریه مورد حمله قرار داده است.

ارتش اسراییل روز دوشنبه با آغاز این رزمایش در بیانیه‌ای اعلام کرد رزمایش نیروی هوایی این کشور به صورت تمرین غافلگیرانه، در منطقه جلیل، در شمال اسرائیل آغاز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا