خاورمیانه

تبادل موشک ميان حزب‌الله و اسرائیل

ارتش اسرائیل علاوه بر حملات هوایی به جنوب لبنان، مناطق نظامی در حومه چندین شهر لبنان را نیز مورد حملات توپخانه‌ای قرار داد.

جنوب لبنان، یکشنبه 21 آبان، شاهد تشدید بمباران اسرائیل همراه با پرتاب بمب‌ها در پاسخ به پرتاب موشک ضد زره از لبنان به سمت منطقه الجلیل الاعلی بود.

در همین راستا ارتش اسرائیل، سحرگاه یک‌شنبه علاوه بر حملات هوایی به جنوب لبنان، حومه چندین شهر لبنان را مورد هدف توپخانه‌ای خود قرار داده است.

تلویزیون ارتش اسرائیل، گزارش داد که یک موشک در منطقه باز در الجلیل غربی در مرز اسرائیل و لبنان سقوط کرده و آژیر خطر در منطقه به صدا درآمده است.

ارتش اسرائیل در این باره افزود: در حمله موشکی لبنان به شمال اسرائیل چندین غیرنظامی زخمی شده‌اند.ارتش اسرائیل در ادامه گفت: این حمله موشکی به تعدادی خودروی غیرنظامی در نزدیکی شهر دوویف در نزدیکی مرز با لبنان اصابت کرده است، و افزود که با توپخانه به سمت منبع پرتاب موشک پاسخ می‌دهد.

اورژانس اسرائیل اعلام کرد که در این حمله موشکی حزب‌الله به شمال اسرائیل یک نفر به شدت مجروح شده و بین سه تا پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پس از آن حزب‌الله مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله «نیروی لجستیکی» متعلق به ارتش اسرائیل را هدف قرار داد که «در حال نصب تیرهای انتقال و دستگاه‌های شنود و جاسوسی در یک شهرک تازه ایجاد شده در نزدیکی پادگان دوویف اسرائیل بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا