ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایران: هدف اصلی تحریم، شورش ملت ایران علیه نظام است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که باید هم مواظب داخل باشیم و هم مواظب طراحی هایی که برای ایران شده باشیم تا در دام آن ها نیفتیم  که دام دشمن برای ایجاد تفرقه، شکاف، فتنه گری، آشوب و شورش است تا منجر به فروپاشی نظام جمهوری اسلامی شود.

سید عباس موسوی عصر  چهارشنبه در دانشگاه خوارزمی کرج گفت: خروج آمریکا از برجام که با قلدری، فشار، بی منطقی و غیرقانونی انجام شده را نباید تقصیر نظام و دولت بیندازیم.

موسوی اظهار داشت : طبق شواهد و قرائن  هیج گاه در تاریخ، ایران اینگونه مورد هجمه چند جانبه نبوده است.

او گفت:  «هرچند جنگ هشت ساله  را پشت سر گذاشتیم اما امروز  فشار ها و عملیات روانی و جنگ اقتصادی علیه ملت ایران و انقلاب صدچندان شده  و دشمن با استفاده از فناوری ارتباطاتی و شبکه های اجتماعی توانست روی افکار عمومی ما تاثیر بگذارد که این کار را کمی پیچیده کرده است.»

او ادعا کرد: «اکنون در اتاق های فکر و عملیات خود نشسته اند و شایعه، دروغ، تهمت و عملیات روانی را ایجاد می کنند و بعد  آن را در کشور ما اجرا می کنند که نمونه آن در اواخر سال ۹۶ دیده شد که بیش از ۱۰۰ شهر ما را به آشوب کشیدند.»

موسوی بیان داشت: «در زمان جنگ هشت ساله مشخص بود که کجا هستیم و دشمنان کجا هستند ولی اکنون خط و خطوط به هم آمیخته است و به همین دلیل باید زاویه نگاه و دیدمان عمیق تر باشد و تغییر یابد.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که باید هم مواظب داخل باشیم و هم مواظب طراحی هایی که برای ایران شده باشیم تا در دام آن ها نیفتیم  که دام دشمن برای ایجاد تفرقه، شکاف، فتنه گری، آشوب و شورش است تا منجر به فروپاشی نظام جمهوری اسلامی شود.

او ادامه داد : «هدف اصلی دشمنان از تحریم یا تروریسم اقتصادی شورش ملت ایران علیه نظام است.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران بیان داشت: «وزارت خارجه درست است باید انقلابی بیندیشید اما باید اهداف انقلابی را در زرورق گزاره های دیپلماتیک بپیچید و به خورد جامعه بین المللی بدهد.»!

او گفت: امروز هدفمان یکی است که نظام تعیین می کند و هر کسی با هر زبانی که بلد است ، موظف است باید با دنیا صحبت کند؛ نظامی ها با زبان نظامی و دیپلماتیک ها با زبان دیپلماسی.

 

او در خصوص برجام بیان داشت: بعد از برجام بازوهای منطقه ای ما در منطقه مثل سوریه و عراق کار می کند و تقویت شده و هم جمهوری اسلامی نفت می فروشد و پول نفتش را وارد کشور می کند و پرونده های مهمی مثل PMD را بسته است و هیات های سیاسی، اقتصادی و تجاری به ایران زیاد رفت و آمد می کند.

سخنگوی وزارت خارجه  ایران ادامه داد: اینکه دولت یا وزارت خارجه به دنبال مذاکره برای حل مشکلات است را قبول ندارم و اگر برجام نمره اش ۹۵ یا ۵ بود، باید از همین فرصت برای نفس کشیدن بعد از آن دوران استفاده  و کشور را به جلو ببریم.

موسوی گفت: به دنبال اینکه چه کسی سرکار می آید و این دولت یا آن دولت نباید باشیم؛ آن ها به دنبال تعمیق شکاف هستند یا یک نظام واحد می بینند و وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی و قوه عاقله نظام باید از هر روش و ابزاری که در اختیار دارد نسبت به کاهش مشکلات و تنش و کاهش فشار بر ملت خودش استفاده کند.

او ادعا کرد: این به معنی وادادگی و ترسو بودن نیست بلکه این ها ابزار کار سیاسی است؛ دیپلماسی و مذاکره ابزاری است تا فشارها بر کشور را کم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا