ایران

رعایت نکردن فاصله فیزیکی (اجتماعی) توسط نمایندگان مجلس ایران

نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۹ اولین بار بعد از کرونا امروز سه‌شنبه به‌ ریاست «مسعود پزشکیان» نایب رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

عکس های منتشر شده توسط ایرنا از نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۹ اولین بار بعد از کرونا نشان می دهد که نمایندگان فاصله فیزیکی برای جلوگیری از شیوع کرونا را رعایت نمی کنند.

خاطرنشان می شود که از زمان شروع شیوع ویروس کرونا در ایران چند تن از نمایندگان جان خود را از دست داده اند و جمع زیادی نیز مبتلا شدند.

فاطمه رهبر نماینده تهران و محمدعلی رمضانی نماینده منتخب آستانه اشرفیه از جان باخته گانی هستند که نماینده مجلس شورای اسلامی بودند.

همچنین در روزهای اخیر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و ۲۳ نماینده دیگر هم به این ویروس مبتلا شدند.

کاترین کالدروود، عالی‌ترین مقام پزشکی اسکاتلند بامداد دوشنبه ۱۸ فروردین به دلیل نقض مقررات منع رفت‌وآمد در بحبوحه بحران کرونا و فشار افکار عمومی از مقام خود استعفا کرده بود.

تصویر خانم کاترین کالدروود از نقض مقررات توسط عکاس روزنامه اسکاتیش سان زمانی گرفته شده که او برای سرکشی از منزل دومش در سواحل شرقی کشور در حال تردد بود. او اعتراف کرده که از زمان اعمال مقررات منع رفت‌وآمد تاکنون دوبار از منزل دومش سرکشی کرده است.

همچنین شبکه بی‌بی‌سی روز سه‌شنبه در گزارشی از ولینگتن اعلام کرد، بعد از آنکه وزیر بهداشت نیوزیلند به همراه خانواده مقررات قرنطینه را شکست و در ساحل دریا رانندگی کرد، با ابراز پشیمانی از این عمل، خود را “احمق” خواند و استعفایش را تقدیم نخست‌وزیر کرد.

بر اساس این گزارش، دیوید کلارک، وزیر بهداشت این کشور با اعتراف به نابخردی خود پذیرفت که رانندگی به طول ۲۰ کیلومتر کنار ساحل مصداق نقض مقررات قرنطینه عمومی است، لذا معترف و پشیمان از این اقدام، ضمن حفظ پست خود در این شرایط بحرانی تا اطلاع ثانوی، استعفای خود را نیز تقدیم “جاسیندا آردرن” نخست وزیر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا