ایرانخاورمیانه

حمله اسرائیل به مواضع شبه‌نظامیان نزدیک به حزب‌الله در سوریه

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گزارش داد ارتش اسرائیل بامداد دوشنبه ۴ اردیبهشت (۲۴ آوریل) مواضع نیروهای شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان و نیروهای نزدیک به جمهوری اسلامی را در تپه قرص‌النفل در منطقه قنیطره در نزدیکی بلندی‌های جولان گلوله‌باران کرد

پیش‌تر برخی خبرگزاری‌ها از شنیده‌شدن صدای چندین انفجار در نزدیکی شهر قنیطره در بامداد روز دوشنبه خبر داده بودند. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر هدف این حملات پست‌های دیده‌بانی حزب‌الله و نیروهای شبه‌نظامی مورد حمایت ایران بوده است.

شبکه خبری کان اسرائیل و ایستگاه رادیویی “شام اف‌ام‌” وابسته به دولت بشار اسد نیز در مورد این حملات گزارش‌هایی را منتشر کرده‌اند. خبرگزاری دولتی سوریه، “سانا”، که اغلب در مورد حملات منتسب به اسرائیل گزارش می‌دهد، هنوز خبر گلوله‌باران بامداد دوشنبه را تأیید نکرده است.

بخش عربی‌زبان شبکه خبری اسپوتنیک روسیه که بیشتر به عنوان یک کانال تبلیغاتی دولت مسکو عمل می‌کند، انفجارهای بامداد دوشنبه را ناشی از “تجاوز اسرائیل” خواند و به نقل از یک منبع امنیتی سوریه گزارش داد که مقام‌های سوری در حال ارزیابی خسارات وارده، پیش از اعلام رسمی هستند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه هنوز گزارشی در مورد تلفات جانی این حمله و شمار زخمی‌شدگان در دست نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا