جهان

بریتانیا، انتقال اولین گروه پناهجویان به کشتی‌ها را آغاز کرد

دولت بریتانیا می‌گوید که هزینه اقامت پناهجویان در هتل‌های این کشور روزانه بیش از 6 میلیون پوند (7.6 میلیون دلار) برای این کشور هزینه در بر دارد.

دولت بریتانیا، دوشنبه 16 مرداد، انتقال تعدادی از پناهجویان به یک شناور بزرگ مسکونی را آغاز کرد.

به گزارش «رویترز»، انتقال پناهجویان به این کشتی که در ساحل جنوبی بریتانیا شناور است، بخشی از طرح‌هایی است که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و حذف آنچه که دولت آن را «کشش» هتل‌ها برای پناهجویانی که با قایق‌های کوچک وارد این کشور می‌شوند، اجرا شده است.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، مقابله با مهاجرت غیرقانونی را اولویت اصلی خود در آستانه انتخابات سراسری سال آینده قرار داده است.

دولت بریتانیا، به منظور جلوگیری از ورود غیرقانونی افراد به خاک این کشور، مهاجران را به مکان‌ها و کشتی‌های نظامی بلااستفاده مانند «بی‌بی استکهلم» خاکستری و سه‌طبقه در پورتلند منتقل می‌کند که می‌تواند حدود 500 نفر را در بیش از 200 اتاق خواب در خود جای دهد.

این کشور همچنین در تلاش است تا بخشی از پناهجویان را به رواندا بفرستد، اگرچه این طرح در دادگاه‌ها مورد ایراد قرار گرفته و اجرایش به حکم دادگاه عالی در مورد قانونی بودن آن بستگی دارد.

به گزارش رسانه‌های بریتانیا، بیش از 50 هزار پناهجو که‌ با قایق‌های کوچک از فرانسه و از طریق کانال مانش به بریتانیا آمده‌اند، اکنون در هتل‌های این کشور زندگی می‌کنند.

دولت می‌گوید که هزینه هتل‌ها بیش از 6 میلیون پوند (7.6 میلیون دلار) در روز است.

سارا داینز، وزیر امور داخله بریتانیا به «اسکای نیوز» گفت که انتقال مهاجران به شناورهای بزرگ، این پیام را می‌فرستد که «بریتانیا مسکن مناسب اما نه مجلل» ارائه می‌دهد.

آمارهای دولتی نشان می‌دهد که نزدیک به 46 هزار پناهجو در سال گذشته با قایق‌های کوچک از فرانسه به سواحل جنوبی بریتانیا وارد شده‌اند.

این تعداد از ابتدای سال جاری تاکنون به نزدیک به 15 هزار نفر رسیده است.

دولت بریتانیا گفته است که «بی‌بی استکهلم» تنها مردان مجرد را در خود جای می‌دهد و محل اقامت «اصلی و کاربردی»، همراه با ارائه خدمات بهداشتی، امکانات پذیرایی و امنیت داخل کشتی را فراهم می‌کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا