آذربایجانایران

محمود اوجاقلو با دو اتهام جدید در شعبه ۳بازپرسی دادسرای اوین تفهیم اتهام شد

محمود اوجاقلو فعال حرکت ملی آذربایجان که در بند ۴ زندان اوین محبوس است روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در شعبه ۳ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ (شهید مقدس-جرائم امنیتی) تهران حاضر و با دو عنوان جدید تفهیم اتهام شده است.

 شعبه ۳ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ (شهید مقدس-جرائم امنیتی) تهران، اتهامهای جدید «عضویت در گروهک حرکت ملی آذربایجان» و «تشویق اذهان عمومی به قصد جنگ افروزی و اغتشاش» را به این فعال مدنی آذربایجانی تفهیم کرده است.

اتهام جدید «عضویت در گروهک حرکت ملی آذربایجان» در حالی برای آقای اوجاقلو مطرح شده است که تشکیلاتی با عنوان حرکت ملی آذربایجان وجود خارجی ندارد و حرکت ملی آذربایجان  نه یک حزب یا تشکیلات، بلکه جنبشی سیاسی- اجتماعی و فرهنگی برخاسته از متن و بتن ملت تورک آذربایجان جهت مطالبه و تحقق حقوق ملی- مدنی این ملت با روشهای مسالمت آمیز و بدور از خشونت می باشد.

پیشتر آقای اوجاقلو پس از بازداشت در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۱ در محل کار خود واقع در تهران توسط نیروهای امنیتی با عناوین اتهامی “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” و ” اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” تفهیم اتهام گردیده بود.

پرونده سازی در زمان بازداشت برای محبوسین امنیتی امر جدیدی نیست و نیروهای امنیتی برای تحت فشار قراردادن فعالین آذربایجانی عناوین اتهامی متعددی را در پرونده های مذکور حتی پس از بازداشت و گذشت چندین ماه از زمان دستگیری مطرح می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا