ایران

بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران هم از همخوانی سرود جمهوری اسلامی امتناع کردند

بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران روز جمعه در در مراسم آغازین بازی مقابل تیم ملی چین در سالن بسکتبال آزادی، به نشان همراهی با اعتراضات در ایران و همچنین تیم‌های ملی فوتبال، فوتبال ساحلی و واترپلو از همخوانی سرود رسمی جمهوری اسلامی خودداری کردند.

تیم ملی بسکتبال ایران روز جمعه بیستم آبان ماه در جریان مسابقات انتخابی جام جهانی در سالن بسکتبال ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی چین رفت و با نتیجه ۷۲ به ۸۱ نتیجه را واگذار کرد.

در جریان مراسم رسمی آغاز این مسابقه، هنگامی که سرود رسمی جمهوری اسلامی از بلندگوهای سالن بسکتبال آزادی پخش می‌شد، اعضای تیم ملی بسکتبال ایران حاضر به همخوانی این سرود نشدند.

موج امتناع از همخوانی سرود جمهوری اسلامی در مسابقات رسمی از هفته گذشته و در جریان مسابقات فوتبال ساحلی در امارات متحده عربی اوج گرفت و اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مراسم آغازین این مسابقان برای همراهی با اعتراضات مردم ایران، حاضر به همخوانی سرود جمهوری اسلامی نشدند.

بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران، در فینال رقابت‌های جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی امارات، به مصاف برزیل رفته و با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسیدند اما در مراسم اهدای جام قهرمانی از خوشحالی خودداری کردند.

پس از تیم فوتبال ساحلی، اعضای تیم ملی واترپلوی مردان ایران نیز در بازی‌های قهرمانی آسیا از همخوانی سرود جمهوری اسلامی خودداری کردند.

در مراسم ابتدایی بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران با تیم ملی نیکاراگوئه هم که روز پنج‌شنبه نوزدهم آبان ماه برگزار شد، اغلب بازیکنان تیم ایران، در حمایت از اعتراضات مردم ایران از همخوانی سرود جمهوری اسلامی امتناع کردند.

پیشتر نیز پس از آنکه تیم فوتبال استقلال، سوپرجام را با گل امیرارسلان مطهری برد، مسئولان این مسابقه، در مراسم پایانی، جام قهرمانی را به دست حسین حسینی، کاپیتان استقلال، دادند. حسینی جان را در سکوت بالای سر برد و برخلاف رسم معمول در جشن‌های قهرمانی، هیچ یک از بازیکنان استقلال شادی نکرد.

در میان بازیکنان و ورزشکاران تیم‌های زنان نیز برداشتن حجاب اجباری به عنوان حرکتی اعتراضی و در همراهی با اعتراضات سراسری طی روزهای گذشته بارها تکرار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا