ایران

موسس «کارگاه عفاف و حجاب» در گیلان، بعد از گزارش‌ها از رابطه جنسی با یک مرد جوان برکنار شد

همزمان با گزارش‌هایی از رابطه جنسی رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با یک مرد جوان، برخی منابع بدون اشاره به جزئیات، از برکناری او خبر دادند.

سایت خبری «گیل خبر» روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه نوشت رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان «به دلیل حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر»، از کار برکنار شد و عبدالرضا علی پناه به عنوان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان منصوب شد.

گیل خبر به جزئیات بیشتری اشاره نکرد. همزمان کانال تلگرامی رادیو گیلان که صدهزار فالوور دارد، نوشت برکناری ثقتی با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت ابراهیم رئیسی صورت گرفت.

هنوز دولت ایران موضع رسمی در این مورد نگرفته اما محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در یک ویدئو که ظاهرا بعد از جلسه هیات دولت است، گفته «چند مدیر مجموعه‌های مرتبط با وزارتخانه را به‌خاطر جدی‌نبودن در اجرای قانون حجاب برکنار کردم.»

از یک روز پیش ویدئوهایی در فضای مجازی منتشر شد که انتشار دهندگان آن مدعی شدند که رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با یک مرد جوان رابطه جنسی دارد. گزارشی از هویت مرد دیگر این فیلم منتشر نشده، اما گفتگوی این دو مرد شامل مکالمه ای درباره محل دفن هوشنگ ابتهاج شاعر درگذشته است.

موسس قرارگاه فرهنگی عفاف و حجاب

در فضای مجازی نقل شده که رضا ثقفی متاهل و صاحب سه دختر است و از سرکوبگران حجاب اختیاری در گیلان محسوب می‌شود.

رضا ثقتی متولد ۱۳۵۷ در رشت، ۱۱ آذر ۱۴۰۰ بعد از استقرار دولت ابراهیم رئيسی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شد. عمده سوابق او در حوزه‌های حکومتی از جمله مسئول ایثارگران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین موسس و سردبیر نشریه قلم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بود.

او بعد از مدیرکلی در جلسات مدیران ارشد در گیلان حضور پر رنگی داشت و همزمان با اعتراضات سال گذشته، از جمله مدیرانی بود که خواستار برخورد با مخالفان حجاب اجباری بود.

رضا ثقفی اردیبهشت امسال از راه اندازی هایپر مارکت حجاب در گیلان خبر داد و همچنین دستور به تشکیل نمایشگاه عفاف و حجاب در تالار مرکزی رشت برای تولید البسه متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی داد. خبرگزاری ایرنا ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ خبر داد که ثقتی قرارگاه فرهنگی عفاف و حجاب محله محور در گیلان تشکیل داده است.

اما موضع او در اینستاگرام هم پیش از این جنجالی شده بود.

او در یک استوری اینستاگرام «بی حجابی و پوشش‌های زننده» در شهرها را «محصول ولنگاری فرهنگی» دولت حسن روحانی نامیده بود از مخاطبانش کمک خواسته بود که به او کمک کنند تا «این صحنه‌های نامناسب» را از شهر پاک کنند.

صدای آمریکا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا