آذربایجانجهان

رییس‌جمهور آذربایجان: ۸۰ درصد نیروهای مسلح ارمنستان منهدم شد

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این سخنان را الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در نشست شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع اظهار داشت.

رئیس جمهوری آذربایجان در این نشست که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شده است، گفت: “نتایج جنگ مشخص است: آذربایجان بر کشور اشغالگر که بخش قابل توجهی از سرزمینهای شناخته شده بین المللی ما را اشغال کرده بود، پیروزی کسب کرده است.”

وی گفت: “در نتیجه جنگ، طبق اطلاعات ما ، ۸۰ درصد از پتانسیل نیروهای مسلح ارمنستان از بین رفته است. برای آذربایجان این جنگ برای آزادی میهن و برای ارمنستان جنگ تجاوز است.”

همچنین بخوانید: هشدار الهام علی‌اف: “این‌بار آذربایجان ارتش ارمنستان را کاملا نابود خواهد کرد”

همچنین بخوانید: الهام علی‌اف: ارمنستان می تواند در یک پلتفرم جدید در منطقه شرکت کند

همچنین بخوانید: الهام علی‌اف: “اگر فاشیسم ارمنی دوباره سر بلند کند، ده برابر بیشتر پاسخ می گیرد”

در این اجلاس، رهبران در مورد وضعیت فعلی و چشم انداز همکاری در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشورهای مستقل مشترک المنافع بحث خواهند کرد. فعل و انفعالات در مبارزه با شیوع ویروس کرونا نیز در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این، رهبران در مورد مسائل بین المللی و منطقه ای فعلی تبادل نظر می کنند.

در این نشست یک مفهوم به روز شده برای توسعه آینده کشورهای مستقل مشترک المنافع مذاکره خواهد شد؛ بیانیه های مشترک در مورد همکاری در تأمین امنیت اطلاعات بین المللی و تعدادی دیگر از اسناد به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد سازمان ملل تصویب خواهد شد.

لازم به ذکر است که ریاست دوره‌ای این نشست بر عهده ازبکستان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا