آذربایجانجهان

جو بایدن عید نوروز را به الهام علی‌اف تبریک گفت

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از ترند، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه ۲۸ اسفند با ارسال نامه‌ای عید نوروز را به الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان تبریک گفت.

رئیس جمهور بایدن گفت: “آقای رئیس جمهور عزیز، من می خواهم برای شما و مردم آذربایجان نوروز پر از شادی و سعادت را آرزو کنم. این تجدید عصر، فرصتی برای تأیید همکاری و تعهد ما برای صلح است.”

رئیس جمهور ایالات متحده گفت: “دولت من با آذربایجان برای رفع نگرانی های مشترک امنیتی و صلح منطقه‌ای کار خواهد کرد. ما به عنوان اعضای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، همچنان متعهد هستیم که به طرفین کمک کنیم تا یک حل و فصل صلح آمیز و پایدار از منازعه قره باغ را تحقق بخشند و این صلح بین ارمنستان و آذربایجان را برای آینده ای مرفه و آرام ارتقا دهند.”

رئیس جمهور بایدن در پایان گفت: “ما همچنین از تلاش های شما برای تنوع بخشیدن به اقتصاد و توسعه فرصت های انرژی در دریای خزر حمایت می کنیم. ایالات متحده آرزو دارد فرصت های جدید برای همکاری اقتصادی مورد بررسی قرار گیرند. من بهترین آرزوهایم را برای این سال جدید و بهار جدید به شما و مردم آذربایجان عرض می کنم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا