آذربایجانایران

نیروهای امنیتی رژیم ایران حساب توییتر (ایکس) ابراهیم ساوالان را تحت کنترل گرفتند

ماموران وزارت اطلاعات ایران، حساب ایکس ابراهیم ساوالان (رشیدی) روزنامه‌نگار و فعال بازداشت شده آذربایجانی را تحت کنترل گرفتند.

صفحه اینستاگرام ابراهیم ساوالان که توسط ادمین اداره می‌شود با انتشار یک استوری در این باره نوشت: «اکانت توییتر ابراهیم ساوالان با نام Irahim.savalan و آیدی irahimsavalan@ به همراه ایمیل‌های متصل به حساب، امروز از دسترس ادمین صفحه خارج شده است. مکاتبات با توییتر و اقدامات لازم برای بازپس گیری حساب در حال پیگیری است.»

به منظور جلوگیری از هر گونه سوء استفاده ماموران اطلاعاتی ایران از صفحه توییتری ابراهیم ساوالان در استوری منتشر شده تاکید شده، «انتشار هرگونه توییت و یا ارتباط از طریق دایرکت توییتر، از طریق ادمین نخواهد بود.»  

ابراهیم رشیدی روزنامه‌نگار و فعال حرکت ملی آذربایجان روز ۹ دی ماه ۱۴۰۲ در منزل پدریش در مشکین‌شهر دستگیر و یک روز پس از بازداشت و تفهیم اتهام با عنوان «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل منتقل شده و کماکان اطلاعی از وی در دسترس نیست.

ابراهیم ساوالان پیشتر در سال‌های گذشته به دلیل فعالیت های مدنی خود بارها بازداشت شده بود و سازمان عفو بین‌الملل و گزارشگران بدون مرز خواستار آزادی بی قید و شرط وی شده بودند.

ابراهیم ساوالان در گذشته عضو تحریریه ماهنامه «بایرام» و هفته نامه توقیف شده «نوید آذربایجان» بوده است. اوهمچنین مدیر مسئولی نشریه دانشجویی «اولدوز» و سردبیری نشریه دانشجویی «بولوت» را بر عهده داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا