آذربایجانایران

بی‌خبری از وضعیت و مکان نگهداری صیاد محمدیان

علیرغم گذشت سه روز از بازداشت صیاد (اووچو) محمدیان فعال ملی آذربایجان در کرج، هنوز از وضعیت و مکان نگهداری وی خبری در دست نیست.

رسانه های آذربایجان جنوبی در این باره گزارش داده اند.

براساس گزارشات منتشر شده، مقامات قضایی کرج از انتقال صیاد (اووچو) محمدیان به ندامتگاه قزلحصار خبر داده بودند اما مسئولان این بازداشتگاه ادعا می‌کنند او به مکانی نامعلوم منتقل شده است. پس از آن و در پی مراجعه خانواده آقای محمدیان به بازپرسی، بازپرس پرونده نیز از بی‌خبری او از مکان نگهداری این فعال مدنی سخن گفته و اشاره کرده تا ۲۰ روز حتی او نیز امکان دیدار با وی را ندارد.

گفتنی است بازپرس در جواب به خانواده ایشان خبر از صادر شدن یک ماه قرار بازداشت به وی به دلیل جرم های انتصابی « فعالیت علیه نظام و عضویت در گروه یئنی گاموح» داده اند.

صبح روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۸ نفر از مأموران لباس شخصی با یورش به منزل شخصی اووچو (صیاد) محمدیان در کرج وی را دستگیر کرده اند. بنا به اطلاع نزدیکان خانواده محمدیان، نیروهای امنیتی پس‌ از‌ تفتیش و جستجوی‌ منزل‌، وسایل‌ شخصی وی را‌ ضبط کرده و با خود برده اند.

اووچو محمدیان اهل قوشاچای (میاندوآب) و ساکن کرج پیشتر نیز سابقه احضار و بازداشت دارد در آخرین مورد طی تماس تلفنی ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ به اداره اطلاعات کرج احضار و مورد بازجویی چند ساعتی قرار گرفته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا