جهانخاورمیانه

ناوچه آلمانی برای مقابله با حملات حوثی‌ها عازم دریای سرخ شد

ناوچه پدافند هوایی نیروی دریایی آلمان روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه، در راستای مأموریت اتحادیه اروپا برای محافظت از کشتی‌های تجاری در برابر حملات شبه‌نظامیان حوثی عازم دریای سرخ شد.

جان کریستین کاک، فرمانده نیروی دریایی آلمان در این زمینه به خبرنگاران در برلین گفت: «مسیرهای تجارت آزاد دریایی اساس صنعت و توانایی ما برای دفاع از خود است.»

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی دریای سرخ در حال حاضر باعث تنگناهایی در عرضه کالا شده و برخی شرکت‌ها را مجبور به توقف تولید کرده است، افزود:«بیش از ۹۰ درصد کالاها از طریق دریا به اروپا و آلمان می‌رسد.»

ایالات متحده و سایر کشورها در ماه دسامبرگذشته، مأموریتی را برای رفع نگرانی از اینکه اختلال در یکی از شریان‌های تجاری برتر جهان ممکن است به اقتصاد جهانی ضربه بزند، آغاز کردند.

اما برخی از متحدان ایالات متحده، به ویژه کشورهای اروپایی، نسبت به این طرح که شاهد حملات هوایی ایالات متحده و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها بوده‌اند، ابراز نگرانی کرده‌ و از این که تحت فرمان واشینگتن باشند، مخالف هستند.

فرانسه، یونان و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که در ماموریت اتحادیه اروپا به نام Aspides که در یونانی به معنای « سپر»‌است، شرکت خواهند کرد.

آنها موظف به محافظت از کشتی‌های تجاری و رهگیری حملات خواهند بود، اما در حملات زمینی علیه حوثی ها شرکت نخواهند کرد.

تقریباً ۲۴۰ پرسنل در کشتی «هسن» ، منتظر تأیید رسمی اتحادیه اروپا و پارلمان آلمان برای پیوستن به این مأموریت هستند.

انتظار می رود وزرای خارجه اتحادیه اروپا در ۱۹ فوریه ماموریت خود در دریای سرخ را تایید کنند . مقامات گفته‌اند که هفت کشور این اتحادیه آماده ارائه کشتی یا هواپیما هستند.

برلین قصد دارد در مأموریت اتحادیه اروپا برای کمک به دفاع از کشتی‌های تجاری در برابر حملات شبه نظامیان حوثی یمن که تحت حمایت ایران هستند،شرکت کند.

ناوچه «هسن» برای دفاع هوایی ساخته شده و مجهز به رادارهایی است که می تواند اهداف را در برد ۴۰۰ کیلومتری (۲۴۸ مایلی) شناسایی کند و موشک‌های بالستیک و پهپادها در برد بیش از ۱۶۰کیلومتر ره‌گیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا