ایرانمقالات

من و تو یا روایت من ✍تئومان شاهین

فعالیت تلویزیون «من و تو» پس از ۱۳ سال در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ به پایان رسید.

شبکه‌ای که در اکتبر ۲۰۱۰ با شعار تبلیغاتی شبکه‌ای برای من و تو توسط کیوان و مرجان عباسی تأسیس شد و فعالیت خود را شروع کرد، با برنامه‌ای به نام در جست و جوی یک رویا با روایت کیوان عباسی از شروع و پایان این شبکه برای همیشه از پخش ماهواره‌ای خداحافظی کرد.

شبکه من و تو توانست با ضعف برنامه‌سازی در ایران، با استفاده از متدهای جدید رسانه‌ای و با تولید محتوا و ارائه آن به سبک روایت عامیانه و کمک گرفتن از آرشیوها، مخاطبان بسیاری را جذب تماشای کانال کند، ولی فعالیت‌های این شبکه همواره با جنجال‌ها و انتقادات متعددی همراه بوده است.
این شبکه با رویکرد سیاسی خاص به صورت تعمدی و با ظرافت به تبلیغ حکومت پهلوی می‌پرداخت و سعی در تطهیر جنایات این خاندان داشت. من و تو با ترویج نژادپرستی و دیدگاه فاشیستی به صورت گسترده سعی در اسلام‌ستیزی و تغییر سبک زندگی به شیوه غربی می‌پرداخت که اثرات آن روی جامعه ایران در سال‌های بعد بیشتر آشکار خواهد شد.
کیوان و مرجان عباسی که همیشه خود را از توجه رسانه‌ها به دور نگه داشته و حاضر به هیچ مصاحبه‌ای نشده بودند؛ همچنان در مخفی نگه داشتن نحوه تأمین بودجه و هویت حامیان مالی این شبکه مصر بودند و به درخواست‌های شفاف سازی پاسخ ندادند.

من و تو روایت یک شخص با زاویه دید خودش از اتفاقات و واقعیت‌های تاریخی بود. شخصی که خانواده‌اش در دوران پهلوی روزهای خوشی داشتند و از خواص بودند و بعد از انقلاب ۵۷ نیز به خاطر احساس دینش، به همراه برادرش شعار نویس جاوید شاه بر روی دیوارها شد. او مانند رضا پهلوی منتظرالسلطنه همواره در آرزوی بازگشت به دوران خوش‌نشینی و رانتی و خواصی آن دوران بود و با همین هدف، افکار عمومی و جوانان را هدف قرار داده، از عدم اطلاع آنان از تاریخ قبل انقلاب سوء استفاده کرده و سعی در گلستان نشان دادن دوران استبداد و خفقان می‌کرد.
هیچ جایی برای صدای مخالف و تکثر در این شبکه نبود و همیشه منکر وجود ملیت‌های دیگر و حقوقشان بود و دشمنی ویژه‌ای با ملت تورک آزربایجان و هویت‌طلبی آنان داشت، به همین خاطر علی رغم بودجه هنگفت و تولید برنامه‌های ضد تورکی در رقابت با تلویزیون‌های هویت‌طلب مانند Ant و Günaz که یک هزارم بودجه من و تو را نداشتند؛ نتوانست درآزربایجان جنوبی مخاطب زیادی بدست آورد.

امیدواریم که دیگر هیچ وقت شما را نبینیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا