ایرانجهان

مرکز اسلامی انگلیس وابسته به جمهوری اسلامی «تا اطلاع بعدی» تعطیل شد

مرکز اسلامی انگلیس در لندن که وابسته به دفتر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی است، از تعطیلی فعالیت‌های خود «تا اطلاع بعدی» خبر داد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، مسئولان مرکز اسلامی انگلیس روز چهارشنبه با نصب نوشته‌ای بر در ورودی این مرکز، دلیل این تعطیلی را «شرایط خاص» اعلام کرده‌اند.

هنوز جزئیات بیشتری درباره شرایط این تعطیلی منتشر نشده است.

کمیسیون خیریه انگلستان روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت اعلام کرد که اعضای هیئت امنای موسسه خیریه «مرکز اسلامی انگلیس» را از کار برکنار کرد.

این کمیسیون همچنین یک مدیر موقت را برای نظارت بر فعالیت‌های خیریه این مرکز منصوب کرده است.

کمیسیون خیریه انگلستان می‌گوید که اعضای هیئت امنای «مرکز اسلامی انگلیس» به درستی به وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود عمل نکرده‌ و در حفظ و نگهداری دارایی‌های آن کوتاهی داشته‌اند.

این مركز که تحت عنوان دفتر علی خامنه‌ای نیز شناخته می‌شود، مراسم مذهبی مختلفی برای شیعیان بریتانیا برگزار می‌کند.

در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»، ایرانیان ساکن بریتانیا بارها با تجمع و تظاهرات مقابل مرکز اسلامی انگلیس خواستار تعطیلی آن شده بودند.

جمهوری اسلامی به موسسات و نهادهای غربی اجازه فعالیت در ایران را نمی‌دهد، اما خود تحت عناوین مختلف، به صورت مستقیم و غیرمستقیم در خارج از ایران و از جمله کشورهای غربی نمایندگی دارد و فعالیت می‌کند.

دو سال پیش، روزنامه تایمز چاپ لندن فاش کرد که مرکز اسلامی انگلیس بیش از یکصد هزار پوند از دولت بریتانیا به عنوان کمک برای جبران خسارات ناشی از همه‌گیری کرونا دریافت کرده است.

رادیوفردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا