آذربایجانایران

دیدار فعالین ملی مدنی آذربایجان با یوروش مهرعلی‌بیگلو و ابراهیم رشیدی پس از آزادی

جمعی از فعالین ملی مدنی آذربایجان روز پنجشنبه ۳ اسفندماه ۱۴۰۲، با حضور در منزل پدری یوروش مهرعلی‌بیگلو و ابراهیم ساوالان (رشیدی) فعالین حرکت ملی آذربایجان در روستای شجاع شهرستان جلفا و روستای میرکندی شهرستان خیاو(مشکین شهر)، با این فعالین ملی دیدار و گفتگو کردند.

یوروش مهرعلی‌بیگلو پس از تحمل بیش از ۱۰۰  روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز با پایان مراحل بازجویی به قرنطینه زندان مرکزی شهر تبریز منتقل شده و با تودیع قرار وثیقه ۲میلیارد تومانی تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت آزاد گردید.

ابراهیم (ساوالان) رشیدی ژورنالیست و فعال حرکت ملی آذربایجان، روز ۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ بعد ۵۴ روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان مشگین شهر آزاد شد.

یوروش مهرعلی بیگلو از زمان بازداشت در ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ تا روز آزادی بدون امکان دسترسی به وکیل و محروم از ملاقات با خانواده تحت فشار نیروهای امنیتی در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز در بازداشت وسپس قرنطینه زندان مرکزی تبریز به سر می برد و تنها دو بار در روز ۲۳ آبان و ۲۸ بهمن ۱۴۰۲، تماسهای کوتاه [حدوداً یک دقیقه ای] با خانواده داشته بود.

ابراهیم رشیدی در روز ۹ دی ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خویش در روستای میرکندی شهرستان خیاو(مشگین شهر) بازداشت شده وبه بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل منتقل شد و با پایان مراحل بازجویی روز دوشنبه ۲۵ دی ماه۱۴۰۲ به بند هفت (بند امنیتی) زندان مرکزی اردبیل سپس در تاریخ ۷بهمن ۱۴۰۲ به زندان شهرستان خیاو (مشگین شهر) منتقل شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا