آذربایجانایرانجهان

بیانیه «ائتلاف دمکراتیک ملت ها در ایران» در محکومیت موج جدید تایید احکام اعدام فعالان عرب احوازی

باز هم خبر تایید احکام اعدام گروهی از جوانان فعال عرب احوازی از سوی قضائیه جنایتکار و خونریز دیکتاتوری جمهوری اسلامی ایران رسیده است, شکی نیست که صدور چنین احکام جنایتکارانه ای بمنظور گسترش فضای ترس و وحشت در جامعه با هدف خاموش کردن شعله های اوج گیرنده قیام و خیزش صورت می گیرد که سراسر کشور را دربر گرفته و ملایان را بر لبه پرتگاه سقوط و سرنگونی قرار داده است.

افرادی که در خطر اعدام قریب الوقوع قرار دارند عبارتند از:
1 . علی مجدم فرزند صالح  (40 ساله).
2 . محمد رضا مقدم فرزند محمد علی (31 ساله).
3 . معین خنفری فرزند اسرائیل (31 ساله).
4 . سید عدنان غبیشاوی (موسوی) فرزند(27 ساله).
5 . حبیب دریس فرزند عبدالامیر (40 ساله).
6 .سید سالم البوشوکه (39ساله).

شایان ذکر است که احکام ظالمانه و جنایتکارانه اعدام علیه جوانان عرب احوازی صادر شده و می شوند بدون طی حداقل ها و رعایت ساده ترین موازین حقوقی و حق برخورداری از محاکمه عادلانه, حق استماع, حق دسترسی به وکیل … و بر خلاف کلیه موازین شناخته شده انسانی و حقوقی می باشد.

اغلب فعالان احوازی بشدت مورد شکنجه های وحشیانه و قرون وسطایی قرار می گیرند و در زیر شکنجه از آنان اعتراف گیری می شود و آنان مجبور می شوند به کارهایی که نکردند اعتراف کنند و بر اساس اعترافات زیر شکنجه آنان را بیدادگاه های جمهوری اسلامی ایران محاکمه و محکوم می کنند.

این فعالان در طول دستگیری حتی از تماس و یا ملاقات با خانواده خود محروم می شوند و خانواده هایشان بشدت در زیر فشار و تهدیدات نیروهای امنیتی قرار می گیرند و از تماس با سازمان های حقوق بشری بین المللی و خبرگزاری های خارجی منع می شوند.

ائتلاف دمکراتیک ملت ها در ایران صدور این احکام سرکوبگرانه و ظالمانه را نمود دیگری بر نیاز مبرم دیکتاتوری آخوندی حاکم بر ایران به بالا بردن جو خفقان و سرکوب به منظور مقابله با انقلاب و خیزش عمومی مردم میداند.

ائتلاف دمکراتیک ملت ها در ایران تمامی گروه ها, فعالان و وجدان های بیدار را به محکومیت قاطع این جنایات، صرف نظر از تعلق ملیتی و زبانی قربانیان فرا می خواند و هر گونه در نظر گرفتن پارامترهای دیگر را برای توجیه بی واکنشی نسبت به این ستم و ظلم آشکار را به نفع استمرار دیکتاتوری و ستم ارزیابی می کند.

ائتلاف دمکراتیک ملت ها در ایران همچنین جامعه بین المللی و سازمان های حقوق بشری را به اقدام عاجل علیه اجرای این احکام ظالمانه و محکومیت شدید آنها فرامی خواند و انتظار دارد که در کنار ملت عرب الاحواز و دیگر ملت های تحت ستم و قیام مردمان ایران قرار گرفته و برای توقف این جنایات آشکار بر رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی ایران فشار وارد کنند.

ائتلاف دمکراتیک ملت ها در ایران

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان – دیرنیش
جنبش دانشجویی آزربایجان – آزوح
حركة النضال الاحواز (جنبش مبارز احواز )
حزب بلوچستان راجی تباکی
حزب دمکرات آزربایجان جنوبی- گآدپ
حزب راه آزادی قشقایی – قایی‌
حزب مرکزی آزربایجان – آ‌م‌پ

۰۶/۰۷/۲۰۲۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا