خاورمیانه

ارتش اسرائیل در عملیاتی تلافی‌جویانه به چند هدف در نوار غزه حمله کرد

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در واکنش به شلیک دو راکت به مناطق مرکزی این کشور، بالگردها و هواپیماهای جنگنده اسرائیلی به تعدادی هدف در نوار غزه، از جمله یک سایت تولید راکت‌های حماس، حمله کردند.

طبق اعلام ارتش اسرائیل، تانک‌های این کشور نیز مواضع حماس در مرز نوار غزه را هدف قرار دادند.

ارتش اسرائیل تاکید کرد که حماس برای آنچه در نوار غزه اتفاق می‌افتد مسئول است و باید با پیامدهای آن مواجه شود.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، نیروی هوایی اسرائیل در یکی از حمله‌های خود، مواضع حماس را در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

پیشتر دو راکت که از سوی نوار غزه شلیک شده بودند، در نزدیکی سواحل تل‌آویو فرود آمدند.

به گزارش والانیوز، پس از شلیک این دو راکت، اسرائیل به واسطه‌های مصری پیام داد که با توجه حمله روز چهارشنبه به یک شهروند اسرائیلی در نزدیکی مرز غزه، شلیک این راکت‌ها را به عنوان موضوعی جدی در نظر گرفته است.

چند مقام اسرائیلی به والا نیوز گفتند اسرائیل به دنبال واکنشی بود که باعث تشدید تنش نشود اما این پیام را منتقل کند که پرتاب موشک غیرقابل قبول است.

از سوی دیگر، رسانه‌های وابسته به حماس گزارش دادند که نیروهای این گروه در حین حمله تلافی‌جویانه اسرائیل، چند «راکت‌ آزمایشی» را به سمت دریا شلیک کرده‌اند.

در همین حال، شبکه کان اسرائیل گزارش داد که حماس از طریق واسطه‌های مصری به اسرائیل اطلاع داده که در شلیک این راکت‌ها نقشی نداشته، به همین دلیل احتمال نقش داشتن جهاد اسلامی فلسطین در این حمله وجود دارد.

پس از آنکه یک شهروند اسرائیلی روز چهارشنبه در یک حمله در نزدیکی مرز نوار غزه زخمی شد، توپخانه ارتش اسرائیل چندین موضع حماس را در مناطق شمالی این باریکه هدف قرار داد.

طبق اعلام وزارت بهداشت حماس، در حمله تلافی‌جویانه اسرائیل در روز چهارشنبه سه فلسطینی زخمی شدند.

درگیری‌های اخیر در میانه تلاش‌های فشرده برای برقراری آتش‌بس درازمدت رخ می‌دهد. اما به گزارش تایمز اسرائیل، در روزهای اخیر به دلیل توافقی دیگر برای مبادله دو شهروند اسرائیلی و اجساد دو سرباز ارتش این کشور در ازای تحویل زندانیان فلسطینی به حماس، تلاش‌های ایجاد آتش‌بس متوقف شده است.

اسرائیل و شبه‌نظامیان فلسطینی در نوار غزه در ماه مه ۲۰۲۱ وارد درگیری گسترده‌ای شدند و از پس مدتی آرامش نسبی بین دو طرف حاکم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا