جهان

بوریس جانسون با زلنسکی در کی‌یف ملاقات کرد

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف، پایتخت این کشور دیدار کرد. جانسون در این دیدار از کمک‌های مالی و نظامی بریتانیا به اوکراین خبر دا

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز شنبه ۲۰ فرودین (۹ آوریل) درسفری غیرمنتظره وارد کی‌یف شد و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد. او از آماده‌سازی بسته جدیدی از کمک‌های مالی و نظامی بریتانیا به اوکراین خبر داد.

جانسون در توییتر نوشت: «امروز من با دوستم رئیس جمهور زلنسکی در کی‌یف به نشانه حمایت بی‌دریغ از مردم اوکراین ملاقات کردم.»

جانسون همچنین گفته است، کمک مالی و نظامی گواهی بر تعهد بریتانیا در مبارزه اوکراین علیه “حمله وحشیانه” روسیه است

نخست‌وزیر بریتا در کی‌یف گفت، کشتار بوچا در اوکراین اعتبار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را برای همیشه خدشه دار کرده است.

قرار است بریتانیا یک وام‌ ۵۰۰ میلیون دلاری به اوکراین بدهد. طبق گفته مقامات بریتانیایی ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه‌های موشکی جدید ضد کشتی به اوکراین تحویل داده خواهد شد.

اوایل این هفته نیز دولت بریتانیا از انتقال تجهیزات نظامی به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند به اوکراین خبر داده بود.

وعده بیش از نه میلیارد کمک به اوکراین

هم‌زمان با سفر بوریس جانسون به کی‌یف یک کنفرانس بین‌المللی برای کمک به آوارگان جنگی اوکراین در ورشو، پایتخت لهستان برگزارشد

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت، کشورهای شرکت‌کننده در این کنفرانس متعهد شدند نه میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو به آوراگان و جنگ‌زدگان اوکراینی کمک کنند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان که به صورت آنلاین در این کنفرانس شرکت کرده بود گفت، آلمان ۴۲۵ یورو کمک‌های بشردوستانه ارائه خواهد کرد.

توافق اوکراین و روسیه بر سر تخلیه غیرنظامیان

اوکراین از توافق با روسیه بر سر ایجاد گذرگاه‌های امن برای تخلیه غیرنظامیان از مناطق تحت محاصره نیروهای روسیه خبر داد.

ایرینا ورشچوک، معاون نخست‌وزیر اوکراین گفته است که این گذرگاه‌ها برای تخلیه غیرنظامیان از بندر ماریوپل ایجاد شده است.

ارتش روسیه هنوز نتوانسته است شهر بندری ماریوپل را تصرف کند. منابع خبری اوکراین گفتند نیروهای نظامی این کشور اکثر نقاط این شهر را هنوز در اختیار دارند.

نیروهای اوکراینی روز شنبه ۹ آوریل موفق شدند غرب شهر خرسون را از تصرف ارتش روسیه خارج کنند.

خبرگزاری آلمان گزارش داده است که نیروهای روسیه اکنون در حال آماده شدن برای تشدید حملات به منطقه دونباس هستند.

دویچه وله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا