ایران

۲۰۰ میلیون ودیعه مسکن بعلاوه ۳۰۰ میلیون وام ضروری مسکن نمایندگان؛ حق مسکن کارگر ۳۰۰ هزار تومن

تسنیم گزارش داد که پس از پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان بابت ودیعه مسکن به نمایندگان، وام دیگری به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان در قالب وام ضروری به آنها پرداخت شده است.

تسنیم روز شنبه ۵ مهرماه گزارش داد که پس از پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان بابت ودیعه مسکن به نمایندگان، وام دیگری به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان در قالب وام ضروری به آنها پرداخت شده است. بر اساس این گزارش نمایندگان با احتساب خودروی دناپلاس ۸۰۲ میلیون تومان وام دریافت کرده‌اند.

این درحالیست که حق مسکن کارگران پس از ماه‌ها کشمکش فقط ۳۰۰ هزار تومان مقرر شد که آن نیز تا به‌حال پرداخت نشده است.

بر این اساس، اگر یک نماینده مجلس بخواهد ۸۰۲ میلیون تومان دریافتی را بدون هیچ سود تسهیلاتی به مجلس طی ۴۵ ماه باقی‌مانده از عمر مجلس یازدهم برگرداند باید ماهیانه بیش از ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قسط دهد.

این در حالیست که حقوق ماهانه مجلسی‌ها ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و مشخص نیست باقی اقساط چگونه تأمین خواهد شد.

شورای‌عالی کار در ایران روز شنبه ۱۷ خرداد، جلسه‌ای را که مدتها بود کارگران منتظر آن بودند، برگزار کرد که نتیجه آن افزایش ۷۵ هزار تومانی دستمزد کارگران حداقل‌بگیر و افزایش حق مسکن کارگری از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان بود که البته این مصوبه برای اجرایی شدن نیازمند تصویب در هیات دولت بود.

گفتنی است که این افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن هم با تقلیل پایه سنوات ۱۷۵ هزار تومانی به ۱۰۰ هزار تومان ممکن شده بود. در واقع حق مسکن کارگران فقط ۱۲۵ هزار تومان افزایش یافته بود.

این درحالیست که پس از گذشت بیش از ۳ ماه از این اعلام  هنوز هم که هنوز است هیأت دولت آن را تصویب نکرده است.

رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان تهران در ارتباط با میزان افزایش حق مسکن گفته بود: «این ۳۰۰ هزار تومانی که بابت حق مسکن قرار است بپردازند، نه تنها تعریف منطقی ندارد، بلکه به شدت خنده‌دار است! من اصلاً تهران را در نظر نمی‌گیرم؛ در کدام استان کشور می‌توان با ۳۰۰ هزار تومان ۳۰ متر جا اجاره کرد؟!»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا