ایرانخاورمیانهسیاست

“شما را با میکروسکوپ زیر نظر داریم، مراقب اعمال خود باشید”

نیروی هوایی اسرائیل شب ۲۸ تا ۲۹ اوت ضمن بمباران مناطقی در سوریه، اعلامیه‌هایی نیز پخش کرد که می‌گفت شما را با میکروسکوپ زیر نظر داریم، مراقب اعمال خود باشید.

نیروی هوایی اسرائیل شب ۲۸ تا ۲۹ اوت مناطقی را در سوریه بمباران کرد. دیده بان حقوق بشر سوریه می گوید در حملات موشکی به تاسیسات نظامی در اطراف دمشق که از حریم هوایی لبنان صورت گرفته، دست کم ۴ نفر از اعضای حزب الله (از جمله فرماندهان عالی رتبه) کشته شده اند.

رژیم سوریه مانند همیشه می گوید حملات موشکی اسرائیل “با موفقیت دفع شده و ۲۳ موشک در هوا منهدم شده است”.

ارتش اسرائیل به طور سنتی درباره حملات موشکی به سوریه اظهارنظر نکرده است.

یک روز قبل از حمله موشکی، در ۱۸ اوت (۲۷ مرداد)، ارتش اسرائیل با پخش اعلامیه هایی به سمت جنوب سوریه، به ارتش اسد هشدار داد که همکاری خود را با حزب الله لبنان متوقف کند. این اعلامیه ها ساعاتی پس از حمله هوایی اسرائیل به یک پایگاه نظامی در غرب سوریه پخش شده است.

تایمز اسرائیل گزارش می دهد که در این جزوه هشدار که به زبان عربی نوشته شده و خطاب به سربازان ارتش سوریه است، یک شبح عقاب نیز دیده می شود. این نماد تیپ ۲۱۰ است که از مرزهای اسرائیل و سوریه در بلندی های جولان محافظت می کند.

در جزوه آمده است که “با وجود هشدارهای قبلی ما و حتی حملات ما به پایگاه القطانیه در ۱۷ ژوئن، حزب الله بر شما اعمال نفوذ کرده و شما را به ابزار دست و مترسگ خود تبدیل کرده است. آنها از شما و پایگاه های شما بدون اطلاع شما استفاده می کنند.”

در این جزوه اسامی اعضای حزب الله که روابط بین گروه های مسلح تحت حمایت ایران و ارتش اسد در سوریه را هماهنگ می کنند ذکر شده است. یکی از آنها جواد هاشم است که فعالیت های حزب الله را در مرز با اسرائیل رهبری می کند.

جواد هاشم در جنوب سوریه به همراه گروهی از افسران رژیم بشار اسد

ارتش اسرائیل در اعلامیه نوشت: “بر هیچ کس پوشیده نیست که جواد هاشم در حال حاضر در بلندی های جولان و استان درعا است… مراقب اعمال خود  باشید، با میکروسکوپ رصد می شوید. کمک [جواد] هاشم تنها می تواند ویرانی و مرگ را برای شما به ارمغان بیاورد. شما مسئول اعمال خود هستید و حزب الله نیز مسئول رنج های شماست.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا