خاورمیانهسیاست

اصابت دو راکت کاتیوشا به اطراف منطقه الخضراء بغداد

ارتش عراق شامگاه سه‌شنبه 17 مارس 2020 اعلام کرد دو راکت کاتیوشا به اطراف منطقه الخضراء در بغداد پایتخت عراق اصابت کرده اما تلفاتی در پی نداشت.

از سویی کلنل میلیس بی کاجینز سخنگوی ائتلاف بینالمللی به رهبری ایالات متحده آمریکا در شبکه توئیتر نوشت که « مقامات عراقی درباره انفجارهایی که در بغداد رخ داده تحقیق می‌کنند».

سخنگوی ائتلاف بین المللی افزود: «ساعت 11 شب به وقت محلی بغداد، موشک‌هایی به پایگاه نظامی التاجی در بغداد پرتاب نشد و انفجارهایی در بغداد در نزدیکی مقرهای آمریکایی وابسته به نیروهای ائتلاف رخ نداد».

روز دوشنبه مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا از عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق خواسته بود تا از نیروهای ائتلاف بین‌المللی مستقر در خاک عراق محافظت کند.

وزیر خارجه آمریکا در این زمینه هشدار داد که ایالات متحده اقداماتی اضافی را در چارچوب دفاع از خود و محافظت از سربازان آمریکایی اتخاذ خواهد کرد.

او همچنین به عبدالمهدی اطلاع دادچنانچه نیروهای آمریکا مورد حمله واقع شوند، واشینگتن اقدامات لازم را برای دفاع از خود اتخاذ خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که مایک پمپئو بر ضرورت مجازات گروه‌های مسئول آن حملات تاکید کرده است. پمپئو همچنین تاکید کرده کشورش « با هر گونه حملات یا تهدیدهایی علیه جان آمریکایی‌ها تسامح نخواهد کرد و در صورت نیاز اقدامات اضافی را برای دفاع از خود اتخاذ خواهد کرد».

مقامات آمریکایی و عراقی اعلام کردند، پمپئو و عبدالمهدی پس از زخمی شدن 3 سرباز آمریکایی و تعدادی از سربازان عراقی در دومین حمله بزرگ موشکی به پایگاه التاجی عراق واقع در شمال بغداد، با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

شایان ذکر است پایگاه التاجی در شمال بغداد که محل استقرار نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش است طی 3 روز پنجشنبه، جمعه و شنبه هدف حملات موشکی قرار گرفت که در مرحله نخست آن 2 سرباز آمریکایی و یک نظامی بریتانیایی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

موج دوم این حملات موشکی که شنبه باند هواپیماهای عراقی را هدف قرار داد منجر به زخمی شدن شدید دو تن از نیروهای پدافند هوایی عراق و 3 تن دیگر از نیروهای آمریکی شد که حال سربازان آمریکایی زخمی پایدار گزارش شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا