ایران

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس علت انفجار نطنز را «رخنه حراستی» اعلام کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران علت انفجار در سایت هسته‌ای نطنز را «رخنه در مسائل حراستی و حفاظتی» عنوان کرد.

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران امروز چهارشنبه، اول مرداد در گفتگو با سایت «خانه ملت» پایگاه اینترنتی وابسته به مجلس ایران در مورد نتایج بررسی محل حادثه اعلام کرد «گزینه رخنه در مسائل حراستی و حفاظتی جمع بندی قطعی ما است.»

آقای کریمی ‌قدوسی که از مخالفان سرسخت برجام است در این رابطه توضیح داد: «در نقطه‌ای که خرابکاری انجام شده و تیم‌های ویژه در حال بررسی بودند، متأسفانه بیشتر آسیب‌پذیری داخلی را تشخیص دادیم لذا احتمال پرواز و برخورد شیئی مشکوک و خارج از حصار تقریباً به دست نیامده است و آنچه گفته شد درباره احتمال جاسازی شیئی در دستگاه‌ها از غرب با آنچه ما دیدم و شدت حادثه تطبیق نداشت.»

وی تاکید کرد: «گزینه رخنه در مسائل حراستی و حفاظتی جمع بندی قطعی ما است. چراکه اگر از بیرون شی با این نقطه برخورد می‌کرد، می‌بایست قطعاتی از آن مشاهده شود که طبق بررسی‌ها مطلقا چیزی یافت نشده است.»

این در حالیست که روزنامه نیویورک تایمز در گزارش روز ۱۵ تیر خود به نقل از یک فرمانده سپاه پاسداران نوشته بود که انفجار یک بمب قوی در داخل ساختمان موجب وارد شدن خسارات سنگین به تاسیسات نطنز شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد «رخنه حراستی و حفاظتی» جرییات بیشتری ارایه نکرد ولی به‌صورت تلویحی احتمال خرابکاری با روش‌هایی شبیه ویروس استاکس‌نت و حملات سایبری و یا بمب‌گذاری را محتمل دانسته است.

آقای کریمی قدوسی در این گفتگو می‌گوید که همراه با گروهی از نمایندگان از تاسیسات نطنز و محل حادثه بازدید کرده‌اند و گزینه «رخنه حراستی و حفاظتی» نتیجه‌گیری نهایی آنهاست.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا