اجتماعیجهان

آمریکا «۲۷ میلیون دلار غرامت» به خانواده جرج فلوید که با خشونت پلیس جان سپرد می‌پردازد

شهر مینیاپولیس آمریکا با پرداخت ۲۷ میلیون دلار به خانواده جورج فلوید که سال گذشته در نتیجه خشونت پلیس هنگام بازداشت جان خود را از دست داد، موافقت کرد.

شورای شهر مینیاپولیس تصمیم خود را، از جمله دادن ۵۰۰ هزار دلار برای محله‌ای که فلوید در آن بازداشت شد، اعلام کرد.

بن کراپ، وکیل حقوق مدنی که از جمله نمایندگان خانواده فلوید است، گفت که این توافق “بالاترین مبلغی” است که قبل از دادرسی در پرونده “مرگ ناعادلانه” حاصل شده است.

کراپ متذکر شد که این تصمیم “پیام مهمی می دهد که زندگی سیاه پوستان مهم است و خشونت پلیس علیه رنگین پوستان باید پایان یابد.”

رادنی فلوید، یکی از خواهران و برادران فلوید، در مورد این توافق گفت: “میراث جورج برای کسانی که او را دوست دارند همیشه روحیه خوش بینی برای بهتر شدن اوضاع خواهد داشت و ما امیدواریم که این توافق همین کار را انجام دهد؛ در مینیاپولیس اوضاع را کمی بهتر کند و به جوامع سراسر کشور روشنایی بخشد.”

بریجیت فلوید، خواهر فلوید، نیز گفت: “گرچه ما هرگز جورج محبوب خود را پس نخواهیم گرفت، اما ما به کار خستگی ناپذیر ادامه می دهیم تا این جهان را به مکانی بهتر و امن برای همه تبدیل کنیم.”

شهر مینیاپولیس قبلاً با پرداخت ۲۰ میلیون دلار غرامت در سال ۲۰۱۹ به خانواده جاستین روسچیک داموند، مربی یوگای استرالیایی  که در سال ۲۰۱۷ توسط پلیس کشته شد، موافقت کرده بود.

هنگامی که فلوید، ۴۶ ساله، سیاه پوست آمریکایی، در تاریخ ۲۵ مه سال ۲۰۲۰ در مینیاپولیس ایالت مینه سوتا بازداشت شد، مظنون به کلاهبرداری بود؛ درک شووین، افسر پلیس ۴۴ ساله، وقتی حدود ۹ دقیقه گردن فلوید را با زانوی خود فشار داد، او کشته شد.

دادرسی که در آن روند انتخاب هیئت منصفه ادامه دارد و درک شووین به جرم قتل محاکمه می شود، در تاریخ ۲۹ مارس آغاز می شود.

شووین پس از تودیع وثیقه ۱ میلیون دلاری توسط سازمانی به نام “شرکت تلفات آلژنی”، در تاریخ ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۰ از زندان اوک پارک هایتز که از ماه مه سال ۲۰۲۰ در آن بازداشت بود آزاد شد.

سه افسر پلیس دیگر که در مرگ فلوید مقصر شناخته شدند، پس از پرداخت وثیقه ۷۵۰ هزار دلاری، تا زمان محاکمه آزاد شدند.

تصاویر مربوط به حادثه فلوید واکنش زیادی در شبکه های اجتماعی برانگیخته بود.

این تصاویر بحث در مورد خشونت پلیس علیه سیاه پوستان در این کشور را به راه انداخت و اعتراضات از مینیاپولیس، جایی که وقایع آغاز شد، به سراسر کشور و حتی جهان گسترش یافت.

در اوایل این ماه، مجلس نمایندگان ایالات متحده اصلاح قانون پلیس را برای دومین بار به نام جورج فلوید، که در اثر خشونت پلیس درگذشت، تصویب کرد.

این اصلاحیه زمینه را برای پیگرد قانونی افسران پلیس در موارد استفاده نامتناسب از زور که حق مأموران اجرای قانون برای “مصونیت واجد شرایط” را محدود می کند، هموار می کند.

اصلاحات پلیس، که در مجلس نمایندگان با ۲۲۰ رأی در برابر ۲۱۲ رأی منفی تصویب شد، برای تبدیل شدن به قانون باید توسط سنا تصویب شود.

این اصلاحیه اولین بار در مجلس نمایندگان در تابستان سال ۲۰۲۰ به تصویب رسید، اما در مجلس سنای آمریکا متوقف شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا