آذربایجاناجتماعیایرانسیاستویدیو

نصب بنر «عباس لسانی خط قرمز ملت آذربایجان است» در خیابانهای شهر تبریز (ویدیو)

فعالین مدنی آذربایجانی در شهر تبریز روز جمعه ۲۱ آذر ۹۹ بنری بزرگ در حمایت از عباس لسانی زندانی سیاسی سرشناس تورک در یکی از میدان‌های تبریز نصب کردند.

تهیه کنندگان این بنر بر روی آن نوشته بودند: «عباس لسانی خط قرمز ملت آذربایجان است»

طی روز‌های اخیر دیوار نویسی‌ها و گرافیتی‌های گسترده‌ای در اعتراض به حبس و وضعیت نگهداری آقای لسانی در سطح شهر تبریز و اردبیل صورت گرفت.

همچنین بخوانید: سیل دیوار نویسی و گرافیتی در تبریز در رابطه با زندانیان سیاسی آذربایجان

همچنین بخوانید: شعار روی درب ساختمان اداره کل زندان اردبیل؛ تکذیب: کثافت محض و یک سانسور تمام عیار است 

همچنین بخوانید: دیوار نویسی در سطح شهر اردبیل در اعتراض به بی‌توجهی به وضعیت زندانیان سیاسی آذربایجان

عباس لسانی قبل از دستگیری بارها از نقش و جایگاه کلیدی تبریز، متفکران، مبارزان و فعالین تبریز برای عبور آذربایجان از مرحله گذار و جهت رسیدن به آزادی ملت آذربایجان سخن گفته است.

در هفته‌های اخیر گزارشاتی مبنی بر انتشار ویروس کرونا در زندان اردبیل منتشر شد که می‌گفت، در حالی که در یک رویکرد دوگانه مسئولین قضایی-امنیتی زندان اردبیل به برخی از زندانیان مرخصی اعطا کرده‌اند، این حق را از زندانیان سیاسی آذربایجانی دریغ کرده‌اند.

همچنین بخوانید: فوری: انتقال عباس لسانی و یوسف‌کاری به بهداری زندان اردبیل

همچنین بخوانید: طغیان کرونا در بند هفت زندان اردبیل؛ عباس لسانی و یوسف کاری دچار تب و سرفه‌های شدید هستند

همچنین بخوانید: طغیان کرونا در زندان اردبیل؛ بروز اعلایم شبیه کرونا در علی واثقی

با پیگیری و درز اخبار موثق از زندان معلوم شد عباس لسانی، یوسف کاری و علی واثقی در لیست زندانیانی که علائم کرونا در آنها دیده شده قرار دارند.

در این بین وضعیت عباس لسانی طوری تشدید شد که مجاری تنفسی وی بر اثر بی‌تفاوتی مسئولین زندان و نبود امکانات درمانی در این زندان آسیب دید.

همچنین بخوانید: مجاری تنفسی عباس لسانی آسیب دیده؛ نظر قطعی پزشکان زندان اعزام او به مراکز درمانی مجهز است

این امر باعث بروز اعتراضات گسترده در میان کاربران مجازی، فعالین حقوق بشری و فعالیتهای میدانی فعالین مدنی در شهرهای آذربایجان گردید.

در تایید و تکذیب اخبار پیرامون زندان اردبیل و افزایش فشارها از سوی کنشگران مدنی نهایتا هئیتی از کادر درمان شهر به مداوای آقای لسانی آمده و هئیتی نیز متشکل از دادستان، رئیس کل دادگستری و رئیس کل زندانهای استان اردبیل برای پیگیری و رفع محدودیتها و ممنوعیتهایی که خود وضع کننده آن بودند به زندان اردبیل و ملاقات آقای لسانی آمدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا