ایران

قوه قضاییه ایران: درباره آتش‌سوزی اوین برای 25 نفر پرونده تشکیل شده است

سخنگوی قوه قضاییه ایران گفت که برای 25 نفر در رابطه با آتش‌سوزی در زندان اوین پرونده تشکیل شده است.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه ایران امروز در نشست خبری خود درباره آتش‌سوزی در زندان اوین و جان باختن شماری از زندانیان گفت: برای 25 نفر پرونده تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ایران با تکذیب اخبار مربوط به فرار برخی زندانیان از اوین، تصریح کرد: در این حادثه دلخراش 8 نفر فوت شدند و 25 نفر شناسایی شدند و برای آنها پرونده تشکیل شده است و ممکن است که به این تعداد اضافه شود یا از این تعداد کم شود.

وی بدون پاسخگویی به شمار بازداشتی‌های مربوط به اعتراضات اخیر در شهرهای مختلف ایران، اظهار کرد: با دستور رئیس قوه قضاییه دادسراها با سرعت و دقت لازم امور را انجام دادند و بخشی از پرونده‌ها منتهی به صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست شده است و حسب مورد به دادگاه ارجاع می‌شود. طبق گزارش‌ها از محاکم، این محاکمات در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و کردستان آغاز شده است.

ستایشی درباره دستگیری چند تبعه فرانسوی توسط نیروهای امنیتی ایران نیز گفت: این یک پرونده مهم است که ابعاد آن نیاز به کار فشرده دارد و اکنون در مرحله تحقیقات قرار دارد که با دقت، سرعت و صحت در حال انجام است. اتهامات این افراد اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و جاسوسی است.

سخنگوی قوه قضاییه ایران در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری قضائی بازیگران، ورزشکاران و روزنامه‌نگارانی که از اعتراضات گسترده هفته های اخیر حمایت کرده اند خبر داد و افزود: پرونده‌هایی در این رابطه تشکیل شده و عده‌ای از این افراد به استناد دلایل موجود موازین قوانین احضار شده‌اند و از آنها سوال شده و حسب مورد بازداشت شدند.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا