ایران

دانش‌آموزان دختر در مدارس دست‌کم هفت شهر ایران در روز شنبه هدف حمله قرار گرفتند

در ادامه حملات به مدارس، دانش‌آموزان دختر ده مدرسه در هفت شهر ایران مورد حمله قرار گرفتند و پس از بروز علائم مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند. نیمی از این مدارس در اهواز(الاحواز) قرار داشتند، استانی که وزارت کشور در اطلاعیه روز شنبه خود از بازداشت عوامل حمله به مدارس در آن خبر داده بود.

در اهواز حمله به مدارس در روز شنبه ۲۰ اسفند ماه ادامه یافت و دست‌کم دانش‌آموزان پنج مدرسه در سه شهر آبادان، باغملک و اهواز با علائم مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.

محمد صالحی بهبهانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان، با تایید حمله و مسموم‌سازی دانش‌آموزان دختر در مدرسه دخترانه معین این شهر را تایید کرد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان « ۱۶ دانش‌آموز دختر این مدرسه به بیمارستان‌های طالقانی و بهشتی شهر آبادان منتقل شدند» و پیس از چند ساعت از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

در شهر باغملک الاحواز نیز روز شنبه بیستم اسفند ماه دانش‌آموزان دختر در دو دبیرستان عفت و فروغ این شهر هدف حمله قرار گرفته دچار مسمومیت شدند.

مقام‌های آموزش و پرورش باغملک مسمومیت و انتقال ۵۱ دانش‌آموز دختر به بیمارستان را تایید کردند و گفتند که سه تن از معلمان نیز در این مدارس دخترانه دچار مسمومیت شده و به مراکز درمانی انتقال یافتند.

حبیب حی‌بر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، هم با تایید وقوع مسمومیت دانش‌آموزان در شهر باغملک، عنوان کرد که بیشتر این دانش‌آموزان پس از انتقال به بیمارستان، و دریافت درمان‌های حمایتی از بیمارستان ترخیص شده یا درحال ترخیص از بیمارستان هستند.

گزارش‌ها از شهر اهواز مرکز اهواز نیز حاکی است که دست‌کم دانش‌آموزان دختر در دو مدرسه «کوثر» و «ستایش» هدف حملات مشابه قرار گرفته و دچار مسمومیت شده‌اند. تعدادی از این دانش‌آموزان به بیمارستان انتقال یافتند.

محمود شهامت، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با تایید مسموم‌سازی شماری از دانش‌‌آموزان در یکی از روستاهای شهر دهدشت، گفت: «سیزده دانش آموز روستای لیرتلخک که روز شنبه ۲۰ اسفند ماه به علت استشمام بوی نامطبوع برای درمان به بیمارستان خمینی دهدشت» منتقل شدند.

شهامت افزود که این دانش‌آموزان پس از انجام مراحل درمان و آزمایش‌های مورد نیاز از مرکز درمانی مرخص شدند و حال عمومی آنها مطلوب است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین گفت که طی یک هفته گذشته «۲۸۰ دانش‌آموز در شهرستان‌های گچساران، دنا، کهگیلویه، بهمئی و بویراحمد پس از استشمام بوی نامطبوع به مراکز درمانی» منتقل شدند که بعد از انجام اقدامات درمانی از بیمارستان‌ مرخص شدند.

در استان گیلان هم تعدادی دانش‌آموزان دختر دبیرستان فاطمیه شهر سیاهکل پس از بروز علائم مسمومیت و به بیمارستان منتقل شدند.

در شهر دشتستان استان بوشهر نیز تعدادی از دانش‌‍آموزان دختر مدرسه خدیجه کبری با بروز علائم مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.

از سوی دیگر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور گزارش داد که روز شنبه بیستم اسفند ماه دانش‌آموزان دختر در دو مدرسه بعثت و پویش شهر سنندج در استان کردستان نیز هدف حمله و مسموم‌سازی قرار گرفتند.

در مجموع پنج استان اهواز، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، کردستان در روز شنبه بیستم اسفند ماه باردیگر شاهد حملات به مدارس و مسمومیت دختران دانش‌آموز بودند.

این در حالی است که وزارت کشور در بیانیه شماره چهار خود در روز شنبه اعلام کرده بود که در ارتباط با حمله به مدارس «در استان‌های تهران، قم، زنجان، خوزستان، همدان، فارس، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل موثر در حوادث اخیر مدارس شناسایی، دستگیر و مورد تحقیق» قرار گرفته‌اند.

در همین حال جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی، از محدودیت اظهار نظر نمایندگان درباره مسمومیت دانش‌آموزان خبر داد و به شماره یک‌شنبه بیستم و یکم بهمن ماه روزنامه شرق گفت: «در موضوعاتی مثل مسمومیت دانش‌آموزان دختر که در برخی مدارس کشور پیش آمده است، تندروها اجازه صحبت به نماینده‌ای را که منتخب همین مردم است، نمی‌دهند و به او حمله می‌کنند.»

نماینده مهاباد تاکید کرد که این اقدامات «نمونه بارزی از تندروی و افراطی‌گری در کشور است که باید با آن مقابله شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا