خاورمیانه

انتخابات اسرائیل؛ حزب نتانیاهو بر اساس نتایج اولیه غیررسمی پیشتاز است

طبق نظرسنجی ها از کسانی که در انتخابات اسرائیل شرکت کرده‌اند، لیكود، حزب نخست وزیر نتانیاهو با ۳۱ تا ۳۳ نماینده پیشتاز انتخابات است.

طبق نتایج اولیه غیررسمی، حزب لیكود، حزب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، در انتخابات پارلمانی اول شد اما نتوانست كرسی های كافی را برای تشكیل دولت بدست بیاورد.

در نتایجی که کانال های اسرائیلی داده اند، حزب بنیامین نتانیاهو حداقل ۳۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان را به دست آورد.

براساس نظرسنجی کانال ۱۳، حزب «یِش آتید» به رهبری یایر لاپید، رقیب نتانیاهو، با ۱۶ کرسی دومین حزب شد.

حزب یامینا به رهبری نفتالی بنت که ممکن است از نتانیاهو حمایت کند، حق نمایندگی با ۷ نماینده در پارلمان را به دست آورد. بر این اساس، نتانیاهو برای دستیابی به ۶۱ کرسی پارلمان ۱۲۰ کرسی اسرائیل و تشکیل دولت به حمایت حزب یامینا نیاز دارد.

بلوک «فهرست مشترک عربی» که توسط احزاب فلسطینیانی که شهروند اسرائیل هستند تشکیل شده، آراء خود را از دست داد و به ۸ نماینده سقوط کرد. فهرست متحد عربی (آر‌ای‌ام) به رهبری منصور عباس، که بلوک فهرست مشترک عربی را ترک کرد و تنها وارد انتخابات شد، نتوانست حد نصاب ۳.۲۵ درصدی انتخابات را پشت سر بگذارد.

بر اساس نظرسنجی خروجی کانال ۱۲، حزب یش آتید ۱۸ و بلوک فهرست مشترک عربی ۹ کرسی را به دست آورد. از طرف دیگر، حزب منصور عباس نتوانست از حد نصاب انتخاباتعبور کند.

انتظار می رود کمیسیون مرکزی انتخابات اسرائیل نتایج غیر قطعی را فردا اعلام کند.

از آنجا که طی دو سال اکثریت برای تشکیل دولت در اسرائیل وجود نداشت، مردم چهار بار برای انتخابات پارلمانی به پای صندوق های رای رفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا