جهان

اوکراین از کشف گور دسته جمعی در شهر آزاد شده ایزیوم خبر داد

مقامات اوکراینی روز پنجشنبه اعلام کردند، یک گور دسته جمعی با ۴۴۰ جسد در نزدیکی شهر بازپس گرفته شده ایزیوم در منطقه خارکیف کشف شده است.

به گزارش رویترز، به دنبال عملیات نیروهای اوکراینی در هفته گذشته٬ هزاران سرباز روسی از شهر اشغال شده ایزیوم که مرکز لجستیکی در منطقه خارکیف بود، گریختند. نیروهای روسی بسیاری از تجهیزات و مهمات خود را در این منطقه به جای گذاشتند.

 

وزارت دفاع اوکراین در توییتی اعلام کرده است، پس از آزادی شهر ایزیوم، گورهای جمعی در این شهر کشف شد.

 

سرهی بولوینوف، بازپرس ارشد پلیس منطقه خارکیف، به اسکای نیوز گفت: «برخی از قربانیان به دلیل آتش توپخانه جان خود را از دست دادند … برخی دیگر به دلیل حملات هوایی جان باختند.»

 

رویترز می‌گوید قادر نیست که گزارش مقام‌های اوکراین را تأیید کند. هنوز روسیه به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده است.

 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، کشف این گورهای جمعی را با «جنایات جنگی نیروهای روسی» علیه غیرنظامیان در بوچا، در حومه پایتخت کی‌یف، در هفته‌های اول حمله نظامی روسیه مقایسه کرد.

 

رئیس جمهور اوکراین روز گذشته از شهر ایزیوم و منطقه باز پس گرفته شده از نیروهای روسیه بازدید کرد.

 

ولودیمیر زلنسکی در سخنرانی ویدئویی خود در شامگاه پنجشنبه گفت: «روسیه در همه جا مرگ پشت سر می‌گذارد و باید مسئول شناخته شود.»

 

روسیه پیش از این هدف قرار دادن غیرنظامیان یا هرگونه ارتکاب جنایات جنگی را رد کرده بود.

 

پس از یک هفته پیشروی گسترده و سریع نیروهای اوکراین در شمال شرق این کشور، مقامات اوکراینی گفتند که نیروهای روسیه در حال تقویت خطوط دفاعی هستند و حفظ سرعت و تداوم پیشروی دشوار خواهد بود.

رادیو فردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا