جهان

هشدار رهبر کره شمالی به مقام‌های ارشد حزب حاکم در مورد کروناویروس

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به مقام‌های ارشد حزب حاکم در مورد «عواقب جدی» مبنی بر «عدم پیشگیری» از شیوع ویروس کرونا در این کشور هشدار داد.

به گزارش اینترناشنال‌تایمز، به نقل از خبرگزاری رسمی کره (KCNA) ، کیم در جلسه حزب حاکم کارگران کره‌شمالی هشدار داد که مبارزه با ویروس کرونا «یکی از وظایف مهم دولت برای دفاع از مردم» است که به حداکثر نظم و انضباط نیاز دارد.

 

بنا به نوشته تایمز، کشور فقیر کره شمالی با داشتن سیستم بهداشت و درمان ضعیف و غیر پیشرفته، برای جلوگیری از شیوع بیماری کروناویروس در این کشور از همان ابتدای شیوع این بیماری در چین، تمام مرزهای خود را بسته است.

در این گزارش آمده است که کیم جونگ اون، گفته است «در صورت ابتلا شهروندان به بیماری عفونی کرونا، گسترش و خارج از کنترل شدن این بیماری در کره شمالی، «پیامدهای جدی» برای مقام‌های ارشد این کشور به دنبال خواهد داشت.

بر همین اساس عکسی از نظامیان کره شمالی با ماسک در زمان حضور رهبر این کشور در مانورهای نظامی توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شده اما مکان آن مشخص نیست.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: علیرغم همسایگی این کشور با چین که محل شیوع کرونا ویروس است، تاکنون هیچ موردی از این بیماری از سوی پیونگ یانگ گزارش نشده است.

این در حالی است که کره جنوبی با بیش از 2300 مورد مبتلا – بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خارج از سرزمین اصلی آن – چین – را به خود اختصاص داده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا