ایران

افزایش شهرهای قرمز؛ خودداری از وضع محدودیت‌های جدید

آمار رسمی کرونا در ایران افزایش یافته است و همچنان مسئولین از وضع محدودیت‌های جدید خودداری می‌کنند.

با توجه به افزایش ترددها در ماه اسفند و پیش از آغاز سال نو، همچنین افزایش دورهمی‌ها به مناسبت نوروز پیش‌بینی می‌شود که آمار مبتلایان و جان‌باختگان در هفته‌های آینده در ایران افزایش قابل توجهی پیدا کند.

با وجود افزایش هر روزه آمار روزانه جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا در ایران، ستاد کرونا به ریاست رئیس‌ جمهور از وضع محدودیت‌های جدید خودداری کرد.

روابط عمومی وزارت بهداشت روز شنبه، ۳۰ بهمن، از افزایش شمار شهرهای قرمز از ۲۴۷ مورد در هفته گذشته به ۳۳۷ شهر در آغاز هفته جدید خبر داد.

این وزارتخانه همچنین از جان باختن ۱۹۱ نفر و شناسایی بیش از ۱۲ هزار بیمار جدید در یک شبانه‌روز گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش، مجموع جان‌باختگان کرونا در ایران به ۱۳۴ هزار و ۷۹۸ نفر و مجموع کل بیماران به ۶ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۴۸۵ نفر رسید.

آمار رسمی کرونا در حالی به‌ صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود که مسئولان سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی را سه تا چهار برابر این آمار اعلام کرده‌اند.

در همین حال ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و رئیس ستاد ملی کرونا، در جلسه هفتگی این ستاد بر تداوم اجرای تصمیمات قبلی ستاد ملی مبارزه کرونا تاکید کرد و همچون هفته‌های گذشته تصمیم‌گیری در خصوص اعمال محدودیت‌های احتمالی برای مدارس و دانشگاه‌ها را بر عهده ستادهای استانی گذاشت.

در این جلسه همچنین مقرر شد که مهدهای کودک تا یک هفته دیگر تعطیل باشند و دورکاری مادران شاغلی که دارای فرزند خردسال هستند نیز یک هفته دیگر تمدید شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا