اقتصادایران

تجمعات اعتراضی مردم شهرهای مختلف ایران

بنا به گزارشها و تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، از صبح امروز - شنبه - وضعیت در برخی از شهرها از جمله شیراز در رابطه با گران شدن بنزین متشنج اعلام شده است.

بسیاری از مردم ایران در بیش از  20 شهر کوچک و بزرگ این کشور جهت اعتراض به گران شدن قیمت بنزین تظاهرات  برپا کردند.

 

بسیاری از مردم استان‌های مختلف ایران جهت اعتراض به گرانی قیمت بنزین در شهر‌های مشهد، اهواز، شیراز، بندرعباس، اصفهان، ماهشهر، گچساران به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند.

همچنین در شهرهای خرمشهر، بابل، بیرجند، امیدیه، شوشتر، اندیمشک، قم، بهبهان نیز مردم تجمع کرده و خبرها حاکی از جان باختن یک نفر در سیرجان است.

معترضان از رانندگان خواسته خودروهای خود را خاموش کنند و در اصفهان و کرمان و سیرجان پمپ بنزین را به آتش کشیدند. مردم این شهر شعار «رضا شاه، روحت شاد» سرداده‌اند.

در تهران و دیگر شهرها نیروهای پلیس مقابل پمپ بنزین‌ها مستقر شده و در مشهد با یورش به تجمع، معترضان را متفرق کردند. معترضان شعارهایی مانند «روحانی حیا کن، مملکت را رها کن» و «دیکتاتور حیا کن، مملکت را رها کن» سر دادند.

بنا به گزارشها و تصاویر پخش شده در شبکه های اجتماعی، از صبح امروز – شنبه – وضعیت در برخی از خیابانهای شهر شیراز متشنج گزارش شده است.

گفتنی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران درباره به اقدام اخیر دولت در افزایش نرخ بنزین که از شب گذشته اجرا شده، اعلام رده است:

«از 4 سال پیش تاکنون دولت برای تغییر نرخ بنزین اقدامی نکرده است . دولت مدت ها به دنبال آن بود تا از طریقی بتواند از اقشار ضعیف کشور که بواسطه شرایط اقتصادی در فشار هستند، حمایت و به آنها کمک کند، اما به دلیل کمبود منابع درآمدی و بودجه توان اجرای آن وجود نداشت»

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز اعلام کرده که قیمت بنزین از امروز جمعه 24 آبان 1398 افزایش یافته و با سهمیه‌بندی ارائه خواهد شد. قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر 1500 تومان، قیمت بنزین معمولی غیر سهمیه‌ای هر لیتر 3000 تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر 3500 تومان اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا