جهان

ارتش تایوان در واکنش به «فشار فزاینده نظامی» چین رزمایش برگزار کرد

ارتش تایوان در واکنش به فشارهای فزاینده نظامی چین، با برگزاری رزمایشی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۳۰ و ۳۱ ژانویه، راه‌های مقابله با حمله «غافلگیرانه» دریایی و هوایی دشمن فرضی را شبیه‌سازی کرد.

کشتی‌های جنگی چین تقریباً هر روز در آب‌های اطراف تایوان حرکت می‌کنند و هواپیماهای جنگی این کشور هم به سمت این جزیره پرواز می‌کنند و سپس بازمی‌گردند.

چین ادعا می‌کند که تایوان ۲۳ میلیون نفری بخشی از قلمرو این کشور است و متعهد شده است که در صورت لزوم آن را با زور تصرف کند. اما دولت تایوان این جزیره را کشور مستقلی می‌داند که دارای قانون اساسی و رهبرانی است که به طور دموکراتیک انتخاب می‌شوند.

در سال‌های گذشته با تشدید اختلاف‌ها میان آمریکا و چین بر سر تایوان، نگرانی‌ها از وقوع جنگ در این منطقه افزایش یافته است.

وزارت دفاع تایوان در گزارشی از شناسایی ۷ فروند هواپیمای جنگی چین و ۴ شناور نیروی دریایی این کشور در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته منتهی به ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه در اطراف جزیره خبر داد. همچنین تایپه از پرواز یک بالن چینی در سواحل شمالی خود خبر داد.

رزمایش سالانه تایوان کمتر از سه هفته پس از آن برگزار می‌شود که رأی‌دهندگان تایوانی «لای چینگ‌ته» را به عنوان رئیس‌ جمهوری بعدی خود انتخاب کردند. لای متعهد شده است که همزمان با ایستادگی در مقابل پکن، به دنبال گفتگو با این کشور هم باشد.

هدف از رزمایش دو روزه تایوان تا حدی افزایش اعتماد عمومی به توانایی‌های جزیره برای دفاع از خود در برابر هر نوع حمله است.

تایوان با خرید تجهیزات نظامی پیشرفته از آمریکا تلاش کرده است تا توان دفاعی خود را در برابر هرگونه حمله نظامی بالا ببرد.

آمریکا پیش‌تر از ارائه کمک‌های نظامی به تایوان برای کمک به جلوگیری از هرگونه حمله نظامی چین به این جزیره خبر داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا