ایرانخاورمیانه

در آستانه سفر رئیسی به سوریه، فرودگاه حلب به دلیل خسارات ناشی از حمله اسرائیل از کار افتاد

در آستانه سفر ابراهیم رئیسی به سوریه در روز چهارشنبه، فرودگاه حلب به دلیل خسارات ناشی از حمله هوایی اسرائیل در شامگاه دوشنبه از کار افتاد و فرودگاهی دیگر متحمل خسارات جدی شد.

به گفته رسانه‌های حکومتی سوریه، این حمله‌ها منجر به مصدومیت هفت نفر، که دو نفرشان شهروند عنوان شده‌اند، و مرگ یک سرباز شد.

خبرگزاری دولتی سانا در گزارش خود به نقل از یک منبع نظامی نوشت: «در حوالی ساعت ۱۱:۳۵ شب (به وقت محلی)… دشمنان اسرائیلی با چندین موشک حمله هوایی انجام داده و فرودگاه بین‌المللی حلب و چند مکان دیگر در منطقه حلب را هدف قرار دادند».

در این گزارش همچنین به «خسارات مادی» اشاره شده و آمده «فرودگاه حلب از کار افتاد».

این در حالی‌ست که قرار است، به گفته حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه، رییس‌ جمهور ایران روز چهارشنبه، ۱۳ اردیبهشت، به دعوت رسمی بشار اسد، «در راس هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی» به این کشور سفر کند.

در همین حال، دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد تعدادی انفجار در منطقه فرودگاه بین‌المللی حلب و فرودگاه نظامی النیرب در استان حلب رخ داد که منجر به «خسارات مادی سنگین» در هر دو فرودگاه و «آتش‌سوزی در یک انبار مهمات» شد.

در این گزارش همچنین به برخورد موشک‌های اسرائیل به منطقه السفيره در این استان شمالی اشاره شده که منجر به خسارات مادی شده است.

از زمان بازپس‌گیری حلب از معترضان در سال ۲۰۱۶، شبه‌نظامیان تحت حمایت حکومت ایران حضور پررنگی در منطقه حلب داشته‌اند.

روز شنبه نیز، خبرگزاری دولتی سوریه گزارشی از حمله راکتی اسرائیل به منطقه حمص منتشر کرد و برخی منابع از انهدام یک انبار مهمات حزب‌الله در حمله اسرائیل خبر دادند.

در طول بیش از یک دهه جنگ در سوریه، اسرائیل صدها بار با حمله‌های هوایی خود، نیروهای مورد حمایت جمهوری اسلامی، حزب‌الله لبنان و همچنین مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا