ایرانجهان

رییس سازمان سیا:برخوردبا ایران کلیدامنیت اسرائیل ومنطقه است

بحران کنونی رژیم ایران را گستاخ‌تر کرده و به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی آماده است هم‌زمان با توسعه اتمی و حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین «تا آخرین نیروهای نیابتی خود بجنگد.»

به گزارش آزنیوزتی وی، ویلیام برنز، رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، در یادداشتی در مجله «فارن افرز» این مطلب را نوشت.

او در مطلب خود در فارن افرز افزود: کلید امنیت اسرائیل و منطقه برخورد با ایران است.

رییس سیا خاطرنشان کرد با شروع جنگ اسرائیل و حماس، حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی به حمله به خطوط کشتیرانی تجاری بین‌المللی روی آورده‌اند و خطر افزایش تنش‌ها در سایر جبهه‌ها نیز به قوت خود باقی است.

برنز گفت اگرچه آمریکا به تنهایی مسئول حل‌وفصل هیچ‌یک از مشکلات پیچیده در خاورمیانه نیست، اما هیچ‌کدام از این مشکلات بدون نقش رهبری فعال آمریکا قابل مدیریت نیست، چه رسد به اینکه بخواهد حل‌وفصل شود.

رئیس سیا با اشاره به جنگ روسیه علیه اوکراین گفت پوتین با دریافت تجهیزات کلیدی از چین و مهمات و تسلیحات از ایران و کره شمالی، در حال بازسازی توان دفاعی روسیه است و همچنان بر این باور است زمان به نفع اوست تا اوکراین را متلاشی کرده و حامیان غربی آن را دچار فرسایش کند.

این اظهارات رییس سازمان سیا در حالی صورت می‌گیرد که در پی کشته شدن سه نیروی آمریکایی در اردن در حمله اخیر شبه نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی، تنش‌های تهران و واشینگتن وارد مرحله‌ای جدید شده است.

روزنامه گاردین در مطلبی با اشاره به این تحولات نوشت در خاورمیانه بمبی عظیم در آستانه انفجار است و هشدار داد دولت بایدن نباید با حمله به ایران، این بمب را منفجر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا