ایرانجهان

عوامل جمهوری اسلامی اعضای سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای را در خاک آمریکا تحت نظر دارند

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند عوامل وابسته به جمهوری اسلامی تعدادی از اعضای سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای را در نیویورک تحت نظارت قرار داده و علیه آنها حمله‌های سایبری انجام داده‌اند.

به گزارش نشریه دیسپچ، عملیات نظارت بر اعضای این اتاق فکر از داخل خاک آمریکا انجام شده و یک گروه جنگ سایبری که به نظر می‌رسد به جمهوری اسلامی وابسته باشد، آنها را هدف انواع حمله‌های سایبری قرار داده است.

طبق این گزارش، دست‌کم در سه مورد افرادی ناشناس از اعضای سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای عکس گرفته‌اند.

در همین راستا، اف‌بی‌آی به توماس کاپلان، بنیانگذار این سازمان، هشدار داده که او ممکن است هدف یک قدرت متخاصم خارجی باشد.

کاپلان به نشریه دیسپچ گفت: «خطر ایران از ابتدا هم وجود داشته، اما اکنون در حال فراگیرتر شدن است.»

طبق این گزارش، مارک والاس، مدیر عامل اتحاد علیه ایران هسته‌ای و جو لیبرمن، سناتور پیشین و رییس هیات مدیره این سازمان، از دیگر اهداف این تهدیدها بوده‌اند.

در پی افزایش تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه شهروندان و مقام‌های آمریکایی در داخل خاک ایالات متحده، مقام‌های این کشور خواستار اقدام جدی دولت بایدن در ارتباط با این تهدیدها شده‌اند.

پس از آنکه در روز یکشنبه نهم مرداد یک مرد مسلح در برابر خانه مسیح علینژاد در نیویورک دستگیر شد، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در دولت ترامپ، خواستار تعطیل شدن دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی در واشینگتن شد.

مسیح علینژاد پیش از این نیز هدف اقداماتی مشابه قرار گرفته و از جمله در تیرماه سال گذشته، مقام‌های آمریکا از تلاش دستگاه‌ اطلاعاتی جمهوری اسلامی برای ربودن این روزنامه‌نگار از نیویورک خبر داده بودند.

روز چهارشنبه ۱۹ مرداد نیز، وزارت دادگستری آمریکا یک عضو سپاه پاسداران به نام شهرام پورصفی را که با اسم مهدی رضایی هم شناخته می‌شود، به طرح‌ریزی برای قتل جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید، متهم کرد.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، پورصفی ۴۵ ساله و اهل تهران، طرح‌ریزی این قتل را احتمالا برای انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه انجام داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا