آذربایجانسلامتی و زندگی

فوت 77 نفر در آذربایجان شرقی بر اثر کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد که آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان آذربایجان شرقی به 813 نفر و شمار قربانیان نیز به 77 نفر رسیده است.

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: تاکنون آمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان آذربایجان شرقی به 813 نفر رسیده و 77 نفر بر اثر این بیماری در استان فوت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «ایسنا»٬ وی با اشاره به اینکه تعداد بهبودیافتگان قطعی در آذربایجان شرقی 443 نفر است گفت: تنها هفت نفر از فوت‌شدگان کرونا در استان زیر 50 سال سن داشتند که شش نفر از آنها نیز درگیر بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی از نظر آمار مبتلایان به این بیماری، جزو استان‌های سطح دو ایران است، افزود: در یک ماه گذشته 9020 نفر با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه و 3 هزار نفر از آنها بستری شده‌اند. اکنون 654 نفر با علایم حاد تنفسی در استان بستری هستند که 280 نفر از آن‌ها جزو مبتلایان قطعی به کرونا محسوب می‌شوند.

گفتنی است بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ایران تا کنون 1685 نفر به دلیل ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته و 21638 نفر نیز به آن مبتلا شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا