خاورمیانه

نیروهای نظامی فرانسه، نروژ، دانمارک، و آلمان در عراق از حملات موشکی ایران خسارتی ندیده اند

سخنگویان ارتش فرانسه، نروژ، دانمارک و آلمان اعلام کردند که حمله موشکی ایران به عراق هیچ خسارت جانی در میان نیروهای این کشورها نداشته است.

سخنگویان ارتش فارنسه، نروژ، دانمارک و آلمان اعلام کردند که حمله موشکی ایران به عراق هیچ خسارت جانی در میان نیروهای این کشورها نداشته است.

 

 

دولت فرانسه اعلام کرد که در حمله موشکی ایران علیه پایگاه عین‌الاسد، نظامیان این کشور کشته یا زخمی نشده‌اند.

 

سخنگوی نظامی نروژ با اعلام اینکه ارتش نروژ 70 سرباز در این پایگاه دارد خبر داده است که حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی «عین الاسد» منجر به خسارت جانی نشده است.

 

دانمارک از دیگر کشور هایی است که 130 سرباز در ضمن ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق دارد اما سخنگوی ارتش این کشور نیز اعلام کرده است که خسارتی به نیروهای این کشور وارد نشده است.

 

همچنین سخنگوی ارتش آلمان اعلام کرده است که نیروهای ارتش این کشور در اربیل در سلامت به سر می برند.

 

ایران صبح چهارشنبه در اقدامی که رهبران این کشور از آن به عنوان «اقدام تلافی جویانه» نام بردند، پایگاه های هوایی در عراق را هدف حمله موشکی قرار داد.

 

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که این حملات در ساعت 01:45 تا 02:15 بامداد 8 ژانویه 2020 هدف حمله 22 موشک قرار گرفته که 17 تای آنها به پایگاه نظامی عین الاسد اصابت کرد و 2 موشک در منطقه حیطان در غرب هیت اصابت کرد که منفجر نشد و 5 موشک نیز به اربیل اصابت کرد.

 

وزارت داخله اقلیم کردستان عراق نیز پیشتر اعلام کرده بود که حملات به اطراف منطقه اربیل در عراق هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا