آذربایجانایران

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی «علی رضایی هاواستان» در زندان اوین علیرغم گذشت بیش از ۴ ماه

علی رضایی هاواستان فعال مدنی آذربایجان و از بازداشت شدگان اعتراضات سال گذشته به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر می‌برد.

 علی رضایی هاواستان، فعال مدنی آذربایجان و از بازداشت شدگان اعتراضات سال گذشته، علیرغم گذشت بیش از چهار ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر می‌برد. وی پیشتر در تاریخ بیستم آذرماه سال گذشته در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

علی رضایی هاواستان در تاریخ بیستم آذرماه ۱۴۰۱، در منزل شخصی‌اش توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد. ماموران امنیتی سه دستگاه لپ‌تاب، تلفن همراه و یک دستگاه هارد متعلق به وی را ضبط کرده‌اند.

آقای رضایی در ابتدا به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین و پس از بیست روز به زندان تهران بزرگ منتقل شده است. سپس وی چندی بعد جهت بازجویی مجدد به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین و نهایتاً در تاریخ بیستم فروردین از زندان تهران بزرگ به اندرزگاه شش زندان اوین منتقل شد.

گفتنی است پرونده آقای رضایی جهت رسیدگی به شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب منتقل شده و  اتهامات مطروحه علیه وی «تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و اجتماع و تبانی» می‌باشد.

با وجود اینکه بسیاری از زندانیان در ماه‌های اخیر مورد عفو واقع و از زندان آزاد شده‌اند، اما مسئولین از مورد شمول بخشنامه«عفو» قرار دادن پرونده علی رضایی و صدور قرار وثیقه جهت آزادی موقت او خودداری کرده‌اند.

علی رضایی متولد ۱۳۶۲ در شهرستان میانه، مهندس رشته IT، استاد زبان ترکی استانبولی و مربی یوگا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا