جهانخاورمیانه

افزایش علاقه جوانان ونزوئلایی به زبان ترکی به دلیل تماشای سریال‌های ترکیه

علاقه جوانان ونزوئلایی به زبان ترکی به‌دلیل سریال‌های ترکیه و توسعه مناسبات دو کشور هر روز افزایش پیدا می‌کند.

بنیاد فرهنگی یونس امره  سال گذشته در کاراکاس پایتخت ونزوئلا یک مرکز فرهنگی افتتاح کرد. امسال 180 نفر برای دوره‌های زبان ترکی به این مرکز فرهنگی مراجعه کردند.

یوهاری اولیوارس 32 ساله که در یک شرکت تبلیغاتی کار می‌کند، در گفت‌و‌گو با آنادولو اعلام کرد که او به زبان پرتغالی مسلط بوده و ترکیه را به‌عنوان دومین زبان انتخاب کرده است.

وی افزود: به ترکیه هیچ وقت نرفتم. ولی سریال‌های ترکیه را دوست دارم. سریال «Sen Çal Kapımı» را تماشا می‌کنم. تارکان را نیز خیلی دوست دارم. همواره به زبان ترکی علاقه داشتم. زبان سختی است ولی دوست دارم.

آرگلیا ولاسکوئز، یکی دیگر از جوانان ونزوئلایی نیز گفت که چون در دفتر موسیاد در ونزوئلا کار می‌کند و سریال‌های ترکیه را تماشا می‌کند، شروع کرده است زبان ترکی را یاد بگیرد.

ولاسکوئز با بیان این‌که دوستان تُرک دارد اما هیچ وقت به ترکیه سفر نکرده است، گفت: وقتی خاله‌ام را دیدم سریال‌های ترکیه را تماشا می‌کند، من هم به او پیوستم و شروع به تماشا کردم. خیلی لذت می‌برم. باید زبان ترکیه را یاد بگیرم. زیرا برای من مفید خواهد بود.

کارلوس کاپیلو نیز برای آموزش الهیات به ترکیه رفته و پس از یک سال به کشورش برگشته است، تصریح کرد که نمی‌خواهد زبان ترکی را فراموش کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا