ایرانسلامتی و زندگی

دبیرکل خانه پرستار: وزارت بهداشت از هم فروپاشیده تعداد بیماران ۳ برابر ظرفیت بیمارستان‌هاست

دبیرکل خانه پرستاری کشور در مصاحبه‌ای گفت، وزارت بهداشت از هم فروپاشیده و تعداد بیماران ۳ برابر ظرفیت بیمارستان‌هاست.

دبیرکل خانه پرستاری کشور در مصاحبه‌ای گفت: «وزارت بهداشت از هم فروپاشیده و نظام درمانی ما در بحث کرونا به حال خود رها شده است. بستری بیمارستان‌ها سه برابر ظرفیت آنهاست و در حال حاضر به ازای هر هزار نفر جمعیت کمتر از ۱/۵ پرستار داریم.»

به گزارش تجارت‌نیوز، اگرچه سعید نمکی، تاکنون بارها از فعالیت وزارت بهداشت دفاع کرده است و گفته از کشورهای دیگر برای او نامه فرستادند که چگونه کرونا را در این شرایط مدیریت کرده است، اما دبیرکل خانه پرستاری کشور می‌گوید با این وضعیت و عملکرد، نداشتن وزارت بهداشت بهتر است.

محمد شریفی مقدم می‌گوید: «اگر وزارت بهداشت نداشته باشیم وضعیت بهتر است! گروهی در وزارت بهداشت تنها به دنبال کسب درآمد هستند. هنوز برای کرونا درمانی متصور نیست و راه آن پیشگیری با واکسیناسیون است. اما آنهم قطره‌چکانی صورت می‌گیرد.»

او در توضیح کسب درآمد با کرونا می‌گوید: «آمپول رمدسیویر در دنیا اعلام شده که چندان در روند درمان کرونا اثر ندارد اما اینجا پزشکان برای بیماران تجویز می‌کنند. بیماران هم مجبور هستند و آن را تهیه می‌کنند.»

این در حالیست که هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تأکید به برگزاری مراسم محرم گفته است که «ما از مردم انتظار داریم که درخواست‌ها و توقعات بی‌جا از انقلاب نداشته باشند و خود را با وضعیت فعلی و تلاش مسئولان سازگار و هماهنگ کنند.»

حسینی بوشهری با اشاره به مخالفت‌ها برای برگزاری مراسم مهرم گفت: «عده ای می‌خواهند نور الهی را خاموش کنند اما عزای امام حسین این اجازه را نمی‌دهد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا