آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

رسول ایرجی فعال مدنی ترک بازداشت شد

رسول ایرجی از فعالین مدنی ترک ساکن شهرستان خوی، صبح امروز از سوی مأموران اطلاعات نیروی انتظامی این شهرستان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بر اساس اخبار رسیده به گروه خبری ای‌ان‌تی، رسول ایرجی از فعالین مدنی ترک، امروز دوشنبه ۹ تیر ساعت ۱۰ صبح در شهرستان خوی از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت گردیده و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

نزدیکان وی گفته‌اند که، هنوز از علت بازداشت و محل دقیق نگهداری وی خبری در دست نیست.

گفتنی است، اداره اطلاعات نیروی انتظامی طی یک برگه‌ای آقای ایرجی را احضار کرده بودند که وی از رفتن به این اداره امتناع ورزیده بود.

پیش‌تر، رسول ایرجی در سال ۹۴ و در اولین روز بازگشایی مدارس در ایران به علت اعتراض به عدم آموزش زبان و ادبیات ترکی برای دانش آموزان تُرک در ایران، به همراه چند تن دیگر از فعالین ساکن خوی بازداشت و مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفته بود.

آقای ایرجی بعدها در این پرونده از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب خوی محاکمه و به تحمل سه ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

وی همچنین در تاریخ ۲۵ آبان ۹۵ در مراسم یکصد و دومین سالگرد درگذشت ستارخان، توسط نیروهای امنیتی در شهر ری بازداشت و پس از تحمل حدود ۲۰ روز با قرار وثیقه از زندان آزاد شد بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا