خاورمیانه

نفتالی بنت: سپاه پاسداران بزرگترین و قاتل‌ترین سازمان تروریستی دنیا است

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائيل می‌گوید حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده، بهای زیادی است که نباید برای توافق هسته‌ای ایران پرداخت.

نفتالی بنت روز یکشنبه در ابتدای جلسه کابینه اسرائيل به موضوع توافق هسته‌ای ایران اشاره کرد و سپاه پاسداران را بزگترین سازمان ترویستی جهان توصیف کرد. او در ادامه صحبت‌هایش از احتمال خروج سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی سخن گفت و افزود: «متاسفانه جهان عزم کرده به هر قیمتی با ایران به توافق هسته‌ای دست یابد. از جمله می‌توان به خروج سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی اشاره کرد.»

نفتالی بنت در ادامه سپاه را بزرگترین و قاتل‌ترین سازمان در کل جهان معرفی کرد و ادامه داد: «سپاه بر خلاف داعش یا سایر سازمان‌ها، یک دولت پشت سر خود دارد. این فقط مشکل اسرائيل نیست و کشورهای دیگر و متحدان آمریکا در منطقه نیز روز به روز و ساعت به ساعت با این سازمان سر و کار دارند.»

نخست وزیر اسرائیل همچنین تاکید کرد که سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی وابسته به ایران، موشک‌ها و پهپادها را به کشورهای مختلف منطقه شلیک می‌کنند.

نخست‌وزیر اسرائيل در ادامه اظهار داشت که سپاه پاسداران قصد دارد اسرائيلی‌ها و آمریکایی‌ها را در سراسر جهان به قتل برساند.

خبرگزاری «رویترز» چهارشنبه به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که دولت جو بایدن، حذف نام سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی را در دست بررسی دارد اما هنوز درباره تضمین‌های قابل حصول از ایران به ازای آن، تصمیم نگرفته است.

در واکنش به این خبر، بنت و یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل با صدور بیانیه‌ای مشترک در روز جمعه، این تصمیم را «غیرقابل باور» خوانده و از آمریکا خواستند سپاه پاسداران ایران را از فهرست گروه‌های تروریستی، آن هم به ازای «وعده‌های پوچ»، حذف نکند.

در همین رابطه یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا به «تایمز اسرائیل» گفت که واشینگتن آماده است برای احیای توافق هسته‌ای با تهران، «تصمیم‌های دشواری» اتخاذ کند.

این مقام آمریکایی ادامه داد، «مذاکرات علنی نیست و درباره تحریم‌هایی که قرار است برای بازگشت به برجام لغو کنیم، اظهارنظر نخواهیم کرد.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا سپاه پاسداران را در آوریل 2019 به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا