ایران

گم شدن ۱۵۰۰ میلیارد تومان در اتاق بازرگانی؛ تکذیب اتاق، طرح مجلس برای تفحص

به دنبال انتشار گزارش‌ها درباره «گم شدن ۱۵۰۰ میلیارد تومان» در اتاق بازرگانی ایران، مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از این اتاق را تصویب کرد؛ با این حال رییس اتاق تهران گزارش‌های منتشرشده را تکذیب کرده است.

مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین طرح تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (اتاق ایران) در ده سال اخیر را با ۱۸۹ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع تصویب کرد.

یک روز پیشتر نیز نامه قبلی رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به رییس اتاق بازرگانی منتشر شده بود که در آن، با بر شمردن «جزییات ۱۰ تخلف هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران» خواستار توضیح درباره آنها شده بود.

در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها، از جمله «اقتصاد شهروند» و «فرهیختگان»، گزارش داده‌اند بین مبلغی که شرکت‌ها باید به عنوان سهم چهار در هزار به اتاق بازرگانی بپردازند با ارقامی که در سامانه اتاق ثبت شده حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اختلاف است و این مبلغ ناپدید شده است.

با این حال مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران، روز سه‌شنبه در جریان یک همایش، درباره گم شدن ۱۵۰۰ میلیارد تومان در اتاق بازرگانی گفت: «نمی‌دانم این ارقام با چه اهدافی منتشر می‌شوند ولی ضربه آن قطعا به دولت و نظام خواهد بود.»

به گزارش ایلنا، او افزود: باید دید چرا شفاف‌سازی در این خصوص انجام نمی‌شود و این مسائل پیگیری و تحقیق نمی‌شوند تا افرادی که پشت این اخبار هستند را شناسایی کنند و نتوانند به راحتی به اهداف خود دست یابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا