آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

نماینده مجلس ایران: شبکه درمان در صورت تداوم شیوع کرونا پاسخگو نخواهد بود

نماینده مجلس ایران ضمن اشاره به کمبود ظرفیت‌های شبکه درمان این کشور در صورت تداوم شیب صعودی شیوع ویروس کرونا علت فوت برخی از مبتلایان را «نبود امکان بستری در مراحل اولیه » اعلام کرد.

فاطمه حسینی، نماینده مجلس ایران ضمن اشاره به «عدم پاسخگویی ظرفیت شبکه درمان»‌ این کشور در مقابله با ویروس کرونا، گفت: در صحبت با پزشکان متوجه شدیم برخی از فوتی‌ها بنا به این دلیل است که فرد یا دیر مراجعه کرده یا به دلیل نبود امکان بستری در مراحل اولیه در مراحل آخر بیماری بستری شده است.

به گزارش خبرگزاری «ایسنا»، وی افزود: در تهران شاهد این هستیم که وقتی برخی بیماران به بیمارستان‌ها معرفی شده مراجعه می‌کنند به دلیل اینکه امکان بستری شدنشان وجود ندارد آنها را مداوای سرپایی می‌کنند و به درمان سرپایی اکتفا می‌شود و فرد راهی منزل می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: ”کادر درمان موکدا درخواست دارند که تعطیلی جهت شکستن چرخه انتقال ویروس صورت بگیرد، این افراد هم به دلیل نبود امکانات و هم به دلیل شیوع بالا و گستردگی ویروس جانشان در خطر است”.

این نماینده مجلس ایران ضمن تاکید بر لزوم تعطیلی گسترده‌تر در شهرهای درگیر این کشور با ویروس کرونا، اظهار داشت: ”نباید اجازه دهند که دیر شود و هرچه سریعتر این تصمیم را بگیرند، تصمیم تعطیلی مدارس هم با فشارهای مجلس عملی شد”.

گفتنی است براساس آمار رسمی مسئولین ایران تاکنون 8042 تن از شهروندان این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 291 تن از آنان نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا